گفتگو

منوچهر والی‌زاده : افتخار می‌کنم جای «رئیسعلی» حرف زدم

منوچهر والی‌زاده دوبلور پیشکسوت که گویندگی نقش رئیسعلی دلواری در سریال «دلیران تنگستان» را برعهده داشته است، از تجربه حضور در این سریال سخن گفت.

منوچهر والی زاده دوبلور و گوینده درباره نقش رییسعلی دلواری که او صداپیشگی اش را در سریال «دلیران تنگستان» بر عهده داشته است، همزمان با بازپخش این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار مهر بیان کرد: من پیش از این سریال با آقای هوشنگ لطیف پور همکاری داشتم و او مدیر دوبلاژ خیلی از فیلم و سریال‌ها بود که برای این نقش هم از من دعوت کرد.

وی اضافه کرد: آقای لطیف پور در ادامه همکاری‌هایی که داشتیم برای سریال «دلیران تنگستان» از من دعوت کرد و آن زمان خاطرم هست چند نفر تست دادند. از من خواست این نقش را بگویم و ظاهراً قبل از آن با همایون شهنواز کارگردان سریال هم در این باره صحبت کرده بودند.

والی زاده درباره بازیگر نقش هم بیان کرد: متاسفانه محمود جوهری بازیگر نقش اصلی این سریال و کاراکتر رییسعلی دلواری خیلی زود تصادف کرد و درگذشت و حتی فکر کنم خودش هم نتوانست سریال را ببیند. با این حال سر دوبله می‌آمد و دوبله کار را تماشا می‌کرد.

وی اضافه کرد: من افتخار پیدا کردم که به جای این نقش گویندگی کردم. برای من خیلی خاطره‌انگیز بود. این سریال چندین بار در انقلاب نمایش داده شد اما قبل از انقلاب چندان دیده نشد. همایون شهنواز هم آن زمان خیلی این سریال را خوب ساخته بود و با آن تجهیزات و دوربین و امکاناتی که داشتیم خیلی خروجی خوبی داشت.

این دوبلور درباره دوبله‌های آن زمان بیان کرد: آن زمان خیلی دورهمی و در کنار هم فیلم‌ها را دوبله می‌کردیم. اما از شروع کرونا ما دوبله‌ها را به صورت تک انجام دادیم و من حتی گاهی دوبله‌ای انجام می‌دهم اما حتی نمی‌دانم کاراکتر مقابل من کیست و چه می‌گوید و چه دیالوگی داشته است. درواقع بده بستانی که همیشه وجود داشت دیگر نیست.

وی در پاسخ به تفاوت دوبله‌های حال حاضر و قدیم یادآور شد: به نظرم به همین دلیل است که فیلم‌ها هم آن حال و هوایی که باید داشته باشد ندارد. دائم هم به بچه‌ها می‌گویم که فکر می‌کنم خودم به صورت یکنواخت حرف می‌زنم.

والی زاده درباره دستمزدهای چند دهه پیش عنوان کرد: آن زمان دستمزدها زیر هزار تومان می‌شد البته برای برخی بیشتر هم می‌شد. سریال‌های تلویزیونی در اواسط دهه ۵۰ برای نقش اول ۸۰۰ یا ۹۰۰ تومان بود ولی همین نقش را اگر زنده یاد منوچهر اسماعیلی می‌گفت مثلاً حدود ۱,۲۰۰ تومان می‌شد.

این دوبلور باسابقه و مطرح در پایان درباره نقش رییسعلی دلواری بیان کرد: این سریال بعد از انقلاب بیشتر معروف شد، نقش خوبی هم بود، دوستش داشتم و برخی اوقات برخی دوستان لطف دارند بخش‌هایی از دیالوگ‌ها و بازی‌ها را هم برای من  می‌فرستند. او اسطوره بود و من افتخار می‌کنم که به جای او حرف زدم.

سریال «دلیران تنگستان» هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه آی فیلم می‌رود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا