سینمای ایران

«قهرمان» اصغر فرهادی در فرانسه می‌تازد

اکران فیلم سینمایی «قهرمان» اصغر فرهادی در فرانسه تاکنون با جذب ۲۰۰ هزار مخاطب و در ۳۰۲ سالن سینما در این کشور به روی پرده است.

کمپانی ممنتوپیکچرز اعلام کرد فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب در سینماهای فرانسه داشته است.

 این فیلم که در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران شد. تاکنون نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار در فرانسه فروخته و در ۳۰۲ سالن سینما در این کشور به روی پرده است.

فرانسه تاکنون بهترین بازار خارجی فیلم  «قهرمان» بوده. و پس از آن ایتالیا با فروش بیش از ۵۰۰ هزار دلاری قرار دارد.

این فیلم از ۷ ژانویه در آمریکا نیز اکران خود را آغاز کرده. و هنوز آمار دقیقی از فروش آخرین ساخته فرهادی در آمریکا منتشر نشده است.

قهرمان فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است که در سال ۱۴۰۰ منتشر شد. در تهیه‌کنندگی این فیلم الکساندر ماله-گی با فرهادی همکاری داشته‌است. این فیلم در شیراز، ایران فیلم‌برداری شده‌است. و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند. این فیلم در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد. اما در نهایت نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی راه یابد.

قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد. قهرمان بر پایهٔ نقد ۱۴۸ منتقد امتیاز ۹۶٪ را از بازبینی جمعی وبگاه راتن تومیتوز و بر پایهٔ نقد ۳۹ منتقد نمره ۸۲٪ را از وبسایت متاتریک کسب کرده‌است.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا