سینمای ایران

نمایش «قهرمان» در جشنواره سینمای فرانسه

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از ۱۹ فیلمی است که در سیزدهمین جشنواره سینمای فرانسه در کشور برزیل به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در سیزدهمین جشنواره سینمای فرانسه واریلوکس که از تاریخ ۲۱ ژوئن تا ۶ جولای (۳۱ خرداد تا ۱۵ تیر ماه) در کشور برزیل برگزار می‌شود در کنار ۱۷ فیلم بلند و دو اثر کلاسیک به نمایش گذاشته می‌شود.

در کنار فیلم «قهرمان» آثاری از کارگردانی چون «فرانسوا اوزون»، «لوئی گارل»، «اودری دیوان» و «سدریک کلاپیش» نیز به روی پرده خواهند رفت.

«قهرمان» که سال گذشته جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را در اولین نمایش جهانی خود کسب کرد، نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ نیز بود و به فهرست نامزدهای اولیه  این شاخه شامل ۱۵ فیلم راه یافت.

فیلم فرهادی تاکنون بیش از دو میلیون دلار در کشورهای مختلف فروخته و فرانسه با ۱.۵ میلیون دلار و ایتالیا با ۵۰۰ هزار دلار بهترین بازارهای خارجی این فیلم بوده‌اند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا