سینمای ایران

دومین تجربه پشیمانی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی ستاره محبوب سینما پس از سریال «نهنگ آبی»، برای دومین بار از حضور در پروژه‌ای انصراف داده است.

مدتی پیش نام لیلا حاتمی به عنوان اولین بازیگر فیلم جدید منیر قیدی به نام «دسته دختران» اعلام شد. داستان این فیلم درباره نقش زنان در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دوران دفاع مقدس است و حضور لیلا حاتمی در آن به معنی بازگشت او به سینمای دفاع مقدس پس از سال‌ها بود که در همین صفحه مفصل به آن پرداختیم، اما چند روز قبل خبر ایفای نقش نیکی کریمی در این فیلم و انصراف لیلا حاتمی اعلام و همکاری این ستاره سینما با منیر قیدی منتفی شد.

«دسته دختران» دومین انصراف خبرساز لیلا حاتمی در دو سال اخیر است و دلیل آن هنوز مشخص نیست.

انصراف از بازی در «نهنگ آبی»

تقریبا دو ماه پس از آغاز انتشار سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی در نمایش خانگی، زمزمه‌هایی درباره جدایی لیلا حاتمی از این پروژه و مرگ شخصیت «آناهیتا» برای جبران غیبت این بازیگر مطرح شد. مدتی پس از انتشار اخبار غیررسمی و سکوت عوامل سریال، لیلا حاتمی بالاخره سکوتش را شکست و با انتشار یادداشتی خبر از انصراف خود از بازی در این سریال داد. او در این یادداشت مفصل توضیح داد که قول و قرارها برای ایجاد تغییرات در نقش او و بازنویسی فیلم نامه عملی نشده و در نهایت از ادامه بازی در این مجموعه کناره‌گیری کرده است. انصراف از بازی در «نهنگ آبی»، به دلیل ناموفق بودن سریال و مورد استقبال قرار نگرفتن آن تا حدی به نفع این بازیگر تمام شد، اما در باره «دسته دختران» ماجرا متفاوت است.

کناره‌گیری از همراهی «دسته دختران»

اکنون پس از گذشت کمتر از دو سال از این اتفاق، لیلا حاتمی بار دیگر با «دسته دختران» در فاصله‌ای کوتاه، برای دومین بار انصراف از یک پروژه را تجربه می‌کند. اگر کارنامه لیلا حاتمی را مرور کنیم، تا به حال اتفاق نیفتاده است که این بازیگر در مدت کمتر از دو سال، پس از قطعی شدن حضورش در فیلم یا سریالی و رسانه‌ای شدن خبر آن، دو بار از حضور در اثری کناره‌گیری کند، بنابراین دومین انصراف او اتفاق معمولی در سال‌های فعالیت اش نیست. در باره «دسته دختران» نمی‌توان به راحتی نتیجه انصراف را پیش‌بینی کرد. با توجه به تجربه خوب منیر قیدی در فیلم «ویلایی‌ها» و روایت قصه زنان در میانه جنگ تحمیلی و بازگشت لیلا حاتمی پس از ۲۲ سال به سینمای دفاع مقدس، پیش‌بینی می‌شد شاهد اثری متفاوت در کارنامه لیلا حاتمی باشیم، اما اکنون که حضور او در این فیلم منتفی شده، همچنان دوری دو دهه‌ای او از ژانر دفاع مقدس ادامه خواهد داشت و فرصت بازی در یک ژانر متفاوت نسبت به آثاری که در دو دهه گذشته در آن‌ها بازی کرده، از دست رفته است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
روزنامه خراسان

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا