جشنواره فیلم فجرسینمای ایران

تشریح فرآیند ثبت آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر

مدیر سامانه سمفا فرآیند ثبت کردن آرای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر در این سامانه را تشریح کرد.

 احسان شاکری‌پور مدیر سمفا در گفتگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره فرآیند آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر گفت: باید در ابتدا بگویم که در این دوره از جشنواره فیلم فجر دریافت بلیت‌ها با شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد. که هر شماره تلفن همراه تنها امکان خریداری ۲ بلیت از هر فیلم را دارد. این محدودیت به این علت ایجاد شده که امکان تقلب به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: برای اخذ کد رای، حتماً تماشاگران باید در هنگام مراجعه به سینما، بلیت را از کیوسک چاپ بلیت یا گیشه به صورت چاپ شده دریافت کنند. تا سامانه سمفا مطلع شود. که مخاطب در سالن سینما حاضر شده است. ۹۰ دقیقه بعد از شروع اکران فیلم، کد رای به شماره تلفن همراه خریدار بلیت پیامک می‌شود. این پیامک که با سرشماره خدماتی است، به همه مخاطبان ارسال می‌شود. حتی کسانی که پیامک «تبلیغاتی» خود را مسدود کرده باشند.

شاکری‌پور اظهار کرد: برای مثال در روز نخست جشنواره، حدود ۱۶ هزار بلیت چاپ شد. که از آن میان، تنها تعداد انگشت شماری پیامک به دلیل ایراد مخابراتی به مخاطبان نرسید. سامانه به صورتی پیاده‌سازی شده است که مخاطبان در تلفن‌های همراه خود به راحتی امکان ثبت رای را داشته باشند.

وی بیان کرد: بعد از ارسال کد شرکت در رای‌گیری به تلفن همراه مخاطب، روی لینک زده و وارد مرحله بعدی می‌شود که اطلاعات اثر قابل مشاهده است و در پایان صفحه می‌تواند رای خود را به‌صورت ستاره‌بندی ثبت کند.

شاکری‌پور در پایان گفت: بعد از دریافت کد شرکت در رای‌گیری برای کسانی که ۲ بلیت خریداری کردند، امکان ثبت رای مجدد نیز فعال می‌شود که می‌توانند رای خود را ثبت کنند، ضمن این که برای ثبت رای دوم امکان تغییر شماره همراه نیز وجود دارد.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا