سینمای جهان

فیلم «تنها در خانه» در فهرست ملی آمریکا ثبت شد

فیلم موفق «تنها در خانه» محصول دهه ۱۹۹۰ میلادی هالیود وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شد.

به نقل از آن پی آر، «تنها در خانه» محصول سال ۱۹۹۰ به کارگردانی کریس کلمبوس و نویسندگی جان هیوز است. و مکالی کالکین، جو پشی، دنیل استرن، جان هرد و کاترین اوهارا بازیگران این فیلم هستند.

کالکین در نقش کوین بازی می‌کند. پس از اینکه خانواده‌اش به‌طور تصادفی او را در سفر به پاریس در تعطیلات کریسمس جا می‌گذارند. از خانه‌اش در حومه شیکاگو در برابر سارقان دفاع می‌کند.

مکالی کالکین نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال و کمدی شد و تبدیل به جوان‌ترین فردی شد. که تا به حال کاندیدای دریافت این جایزه شده است. او در آن زمان ۱۱ سال داشت. این فیلم «تنها در خانه» به یکی از موفق‌ترین و سودآورترین فیلم‌های هالیوود تبدیل شد. و توانست ۲۶ برابر هزینه فیلم را در گیشه‌ها به دست آورد.

فهرست ملی ثبت فیلم (به انگلیسی: National Film Registry) نام یک فهرست ویژه فیلم‌های سینمایی محصول آمریکاست که از سال ۱۹۸۸ میلادی در کتابخانه ملی کنگره آمریکا تأسیس شده‌ است. هر ساله تعداد ۲۵ فیلم سینمایی آمریکایی که دارای تأثیر فرهنگی و تاریخی برجسته، یا از نظر زیبایی، قابل توجه هستند. در آن قرار می‌گیرند.

فیلم برنده اسکار «دوازده سال بردگی» ساخته استیو مک کوئین محصول ۲۰۱۳ یکی از جدیدترین فیلم‌هایی است که امسال وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا