گفتگو

زهرا سعیدی : ترجیح می‌دهم بازی نکنم تا حرص نخورم

زهرا سعیدی، بازیگر باسابقه سریال‌های تلویزیونی علت حضور کمرنگش در عرصه تصویر و نمایش را پایین بودن کیفیت آثار عنوان می‌کند و می‌گوید: دوست دارم کار کنم اما فعلا ترجیحم این است کار نکنم تا حداقل حرص نخورم. به قول قدیمی‌ها «جان نکنده در تن می‌ماند».

زهرا سعیدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که مدت‌هاست در قاب تلویزیون دیده نمی‌شود، در گفتگویی با ایسنا علت را پایین بودن کیفیت کارها عنوان می‌کند و می‌گوید: سریال «یاور» به کارگردانی آقای سعید سلطانی آخرین همکاری‌ام با تلویزیون بود که مربوط به دو سال گذشته می‌شود. بعد از آن هم پیشنهاد داشتم. و هنوز هم دارم اما کارها را دوست نداشتم چون در حدی نبودند که مرا جذب کنند.

ترجیح می‌دهم کار نکنم تا حرص نخورم

او درباره مشکل عمده این روزهای تلویزیون که باعث ریزش مخاطبان هم شده است، خاطرنشان می‌کند: معتقدم مشکل عمده همه ارگان‌ها این است که افراد سرِ جایشان نیستند از جمله تلویزیون هم همین‌طور است. در حال حاضر به خاطر اینکه بودجه کمتری به رسانه ملی تعلق می‌گیرد، در نتیجه تهیه‌کننده‌های خاصی هم وارد کار می‌شوند و یا اسپانسر می‌گیرند. و متاسفانه مجاز هستند که هر اشتباهی را انجام بدهند؛ به عنوان مثال پذیرایی سر پروژه‌ها به شدت خجالت‌آور است. و اصلا در شأن هنرمندان نیست و به قدری پایین است که قابل بیان نیست.

زهرا سعیدی : ترجیح می‌دهم بازی نکنم تا حرص نخورم

سعیدی ادامه می‌دهد: به قول قدیمی‌ها جان نکنده به تن می‌ماند. خلاصه اینکه من هم تصمیم گرفتم فعلا کار نکنم تا حداقل حرص نخورم. باز هم اگر متن‌ها خوب بودند و کارهای خوبی ارائه می‌شد، با خودم می‌گفتم عیبی ندارد کم می‌خورم، کم استراحت می‌کنم اما در عوض کار خوب و با کیفیت بازی می‌کنم اما واقعاً آثار خوب نیستند. من به عنوان یک هنرمند واقعاً مردم کشورم را دوست دارم و دلم می‌خواهد کار کنم اما به امید اینکه تلویزیون یک تجدید نظر کلی در مورد برنامه‌هایش داشته باشد. اگر تلویزیون تغییر روش بدهد حتماً کار می‌کنم چرا که نه. ما مردم را دوست داریم و تلویزیون خانه ماست.

همیشه مادری مهربان و دلسوز

او درباره حضورش در سریال‌های تلویزیون و اینکه اغلب در نقش‌های مثبت و مادر مهربان ظاهر می شود، در واکنش به اینکه آیا خودش دوست داشته ایفاگر نقش های منفی هم باشد؟ بیان می‌کند: مسلماً بازیگر دوست دارد در کارش چالش باشد و این هم یک لذت است اما متاسفانه این موضوع نیز برای خودش معضلی است. همین که یک بازیگر نقشی را خوب بازی می‌کند، دیگر همه به او همین نقش‌ها را پیشنهاد می‌دهند و مدام تکرار می‌شود و این خوب نیست.

زهرا سعیدی : ترجیح می‌دهم بازی نکنم تا حرص نخورم

بازیگر سریال‌های «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر(ع)»، «کیمیا»، «ستایش» و «هوش سیاه» سپس درباره حضورش در شبکه نمایش خانگی و اینکه بیشتر ترجیحش تلویزیون است یا شبکه نمایش خانگی؟ چنین می‌گوید: فضا برایم فرقی ندارد هرکجا کار خوب باشد هستم. اگر شبکه نمایش خانگی نقش خوبی به من پیشنهاد بدهد حتماً قبول می‌کنم. اتفاقاً بهترین سریال‌ها این روزها در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شوند. در نهایت کیفیت کار برایم مهم است.

به تئاتری‌ها سخت می‌گذرد

وی درباره فعالیت‌های تئاتری اش هم اظهار می کند: متاسفانه مدت‌هاست در تئاتر هم کار نمی‌کنم چون معتقدم خیلی موقعیت مظلوم و ضعیفی دارد. حتی چندین بار شده که تا مرحله دورخوانی متن هم پیش رفته‌ایم اما بودجه‌ها آنقدر ناچیز است و امکانات آنقدر کم که نشد کار کنیم. از طرفی شرایط خوبی هم برای فروش وجود ندارد و حمایتی نمی‌شود. کسانی که در تئاتر کار می‌کنند بی‌تعارف می‌گویم از جیب خودشان می‌خورند و از جان خودشان مایه می‌گذارند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. متاسفانه به تئاتری‌ها خیلی سخت می‌گذرد.

زهرا سعیدی در پایان می‌گوید: مدت‌هاست که در عرصه هنر فعالیتی ندارم و مشغول نوشتن دومین رمانم هستم که به تازگی آن را تمام کرده‌ام. رمان «سومین پر سیمرغ» که سال‌ها مشغول نگارشش بودم. من اوقات فراغتم را این روزها فقط با نوشتم پر می‌کنم.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا