سینمای جهان

«مرد عنکبوتی» اولین فیلم میلیاردی عصر کرونا

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با گذر از رقم فروش یک میلیارد دلار به پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

به نقل از ورایتی، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با رسیدن به رقم فروش یک میلیارد دلار در سراسر جهان و به دست آوردن لقب اولین فیلم میلیاردی دوران کرونا، بهترین هدیه کریسمس را به سینمادوستان جهان تقدیم کرد.

این اثرِ حماسی اقتباسی کتاب های کمیک کمپانی سونی طی مدت زمان نزدیک به ۱۲ روز به این نقطه عطف رسید. و از این حیث با فیلم سال ۲۰۱۵ «جنگ ستارگان» که در رتبه سوم سریع ترین فیلم های میلیاردی قرار دارد، هم تراز شد. تنها دو فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام جویان: پایان بازی» با مدت زمان به ترتیب ۱۱ و ۵ روز، سریع تر از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به باشگاه میلیاردی ها پیوسته بودند. درباره فیلم «مرد عنکبوتی» اما نکته جالب این است. که این رکورد همزمان با گسترش شیوع سویه اومیکرون بیماری کرونا به وقوع پیوسته است.

«مرد عنکبوتی» با بازی تام هالند به اولین فیلم جهان بعد از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» (۲۰۱۹) تبدیل شد. که توانست از میزان فروش یک میلیارد گذر کند. هیچ فیلم هالیوودی طی این دو سال حتی به این رقم نزدیک هم نشده بود. فیلم «زمانی برای مردن نیست» کمپانی MGM امسال تا پیش از موفقیت «مرد عنکبوتی» با ۷۷۴ میلیون دلار فروش، بیشترین فروش را در فیلم های هالیوودی در سطح جهان داشت.

«راهی به خانه نیست» با این میزان فروش، سلطنت را از فیلم چینی «نبرد دریاچه چانگ‌جین» که پیش از این پرفروش ترین فیلم سال جهان لقب داشت، گرفت و البته این مهم در حالی اتفاق افتاد که فیلم «مرد عنکبوتی» در بزرگترین بازار فیلم جهان یعنی چین نیز هنوز اکران نشده است.

جدیدترین اثر ابرقهرمانی مارول در آمریکا نیز چهارهزار و ۳۳۶ سالن سینمایی در اختیار داشت. در این آخر هفته مجموع فروشش به ۸۱ میلیون دلار رسید.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا