سینمای جهان

«وودی آلن» از سینما خداحافظی می‌کند

«وودی آلن» در یک مصاحبه جدید عنوان کرد که پنجاهمین فیلمش، آخرین حضور او در سینما خواهد بود.

 به نقل از ددلاین، «وودی آلن» کارگردان ۸۶ ساله و کهنه‌کار سینما در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «La Vanguardia» تائید کرد که پنجاهمین فیلم بلند کارنامه سینمایی‌اش را با عنوان  «زنبور ۲۲» پائیز امسال در پاریس کارگردانی خواهد کرد و دیگر فیلمی نخواهد ساخت.

او همچنین عنوان کرد می‌خواهد بیشتر بر روی نویسندگی تمرکز کند و پروژه بعدی او نگارش یک رُمان خواهد بود.

این اولین باری نیست که آلن درباره عقب نشینی از تجارت سینما صحبت می‌کند و چندی پیش در گفتگو با الک بالدوین نیز گفته بود قصد دارد یک یا دو فیلم دیگر را کارگردانی کند چرا که «هیجان تجربه سینمایی از بین رفته است.»

وودی آلن»: پنجاهمین فیلمم را می‌سازم

دو فیلم اخیر «آلن» شامل «یک روز بارانی در نیویورک» در سال ۲۰۱۹ و «جشنواره ریفکین» در سال ۲۰۲۱ که در اسپانیا مقابل دوربین رفت، هر دو در طول همه‌گیری اکران شدند و فیلم «جشنواره ریفکین» عملکرد خوبی در گیشه نداشت، اما فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» با بازی «تیموتی شالامی» و «ال فانینگ» در صدر جدول گیشه نیز قرار گرفت.

«یک روز بارانی در نیویورک» همچنین اولین فیلمی بود که پس از پایان قرارداد ساخت پنج فیلم «وودی آلن» با آمازون در نتیجه حواشی پیرامون شکایت دخترخوانده‌اش «دیلن فارو» مبنی بر سوء استفاده جنسی، اکران شد.

جنجال‌هایی پیرامون «آلن» به دنبال اتهامات سوء استفاده از «دیلن فارو» در مستندی از کمپانی HBO محصول ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفته است اما «آلن» این اتهامات را رد کرده است.

این کارگردان ۸۶ ساله تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بی‌منطق» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا