سینمای ایران

«باشو غریبه کوچک» با صدای پریناز ایزدیار شنیدنی شد

گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک» را با صدای پریناز ایزدیار منتشر می‌کند.

به نقل از روابط عمومی سوینا، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی توسط گروه سوینا با صدای پریناز ایزدیار روز پنجشنبه چهارم دی ماه در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌شود.

این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا با صدای پریناز ایزدیار  پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده. متن روایت این فیلم را شیدا محمدطاهر نوشته و در استودیو شهر صدای پارسیان ضبط شده است. مرجان طبسی نیز صدای این برنامه را میکس و تدوین کرده است.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.

این گروه پیشتر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی ایرانی «روز واقعه» با صدای افشین زی‌نوری، «دلشدگان» با صدای شبنم مقدمی، «مادر» با صدای احترام برومند و «بنفشه آفریقایی» با صدای علیرضا شجاع‌نوری را در قالب برنامه فیلمخانه منتشر کرده است.

باشو، غریبه‌ی کوچک فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیضایی، ساختهٔ سالِ ۱۳۶۴. این فیلم، پس از چند سال توقیف، نخستین بار در ۲۳ بهمن ۱۳۶۸ به نمایش عمومی درآمد.

باشو، غریبه‌ی کوچک از ستوده‌ترین فیلم‌های ایرانی بوده است. فرّخ غفّاری و والتر شوبرت و آرونا واسودف و محمّدرضا شجریان و آیدین آغداشلو و بهاءالدّین خرّمشاهی فیلم را ستوده‌اند. و مسعود فراستی تسلّطِ تکنیکی بیضایی را در انتقال حسّ مهر آفرین کرده. احمد کامیابی مسک به یاد آورده که در نمایشش در پاریس تماشاکُنان با چشمان اشکبار از تالار بیرون می‌آمده‌اند. چندان که مسئولان سینما برای تماشاکنان این فیلم دستمال اختصاص داده بودند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا