جشنواره فیلم فجرسینمای ایران

تنوع ژانر در جشنواره فیلم فجر۴۲

با توجه به اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر امسال، در نگاه اول آنچه به چشم می‌آید تنوع و تکثر فیلم درباره موضوعات مختلف است.

با توجه به اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال، در نگاه اول آنچه به چشم می‌آید تنوع و تکثر فیلم در باره موضوعات مختلف است. چهل و دومین جشنواره فیلم فجر طیف گسترده‌ای از فیلم‌های را شامل می‌شود که با توجه به حملات سال گذشته به این رویداد فرهنگی و هنری، حقیقتا غبطه برانگیز است. و پیداست که سازمان سینمایی تنها به فکر تهیه فیلم برای پر کردن جدول اکران فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره نبوده است. بلکه به فکر رنگارنگی چیدمان کنداکتور اکران فیلم‌ها در سال آینده نیز بوده است.

بخش زیادی از فیلم‌های حاضر در جشنواره برای اکران در سال بعد تدارک دیده شده اند. در سال‌های گذشته تنها به برخی فیلم‌ها بها داده می‌شد و گونه‌های دیگر نادیده گرفته می‌شدند. اما امسال برخلاف تصور نه تنها جشنواره با دست پر آمده بلکه از یک تنوع حداکثری در اغلب گونه‌ها هم برخوردار است. برخلاف ادعا‌های مطرح شده مبنی براینکه جشنواره امسال فیلم‌های یکسان و یکدست خواهد داشت فیلم‌های اعلام شده از سوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد که اتفاقا جشنواره فیلم‌های متنوعی و متفاوتی دارد و به طبع آن گیشه و مخاطب بیشتری هم خواهد داشت. به عبارت بهتر جشنواره امسال فارغ از تلاش‌هایی که برای کمرنگ جلوه دادن آن می‌شود. مردمی‌ترین جشنواره‌ای است که در این سال‌ها برگزار شده است چرا که سلیقه و ذائقه مخاطب را در نظر گرفته است.

از بین ۳۳ فیلمی که برای جشنواره امسال (در بخش اصلی و فیلم اولی‌ها) معرفی شده تنوع مناسب و چشمگیری از انواع فیلم‌ها وجود دارد.  آنچه که در نگاه کلی مشخص است در این دوره از جشنواره، فیلم‌ها در ژانر‌های گوناگون دیده می‌شود. از فیلم‌های خانوادگی و اجتماعی گرفته تا فیلم‌های تاریخی، کودک و نوجوان، ورزشی، سیاسی، جنایی و دفاع مقدسی همه و همه آثاری هستند که در لیست فیلم‌های انتخاب شده برای جشنواره فجر امسال دیده می‌شوند.

در کل می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد. که سازمان سینمایی برای اکران سال آینده سفره رنگینی را پیش بینی کرده است. و بخش عمده‌ای از این محصولات به خاطر ویژگی‌هایی که در داستان و در ساخت و اجرای آن وجود دارد. این توانایی را دارند. که مخاطبان زیادی را به گیشه‌های سینما بکشانند.

جشنواره فجر امسال مطمئنا نتیجه یک برنامه ریزی درازمدت و مستمر از سوی مدیران سینمایی کشور بود. که علیرغم همه بدخواهی‌ها و انبوه اتفاقات ناخوشایند جامعه، توانسته این حجم از فیلم را برخلاف همه پیش‌بینی‌های فضاسازان مجازی آماده نمایش کند. تا همین جا جشنواره خط بطلانی بر نظریه مرگ سینما کشیده است. چیزی که اصلا خوشایند رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی‌های به آخر خط رسیده نیست.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا