سینمای ایران

حمیدرضا آذرنگ به «خائن کشی» پیوست

حمیدرضا آذرنگ به جمع بازیگران فیلم «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی پیوست.

این دومین همکاری حمیدرضا آذرنگ با مسعود کیمیایی بعد از «قاتل اهلی» در سینما خواهد بود.

پیش از این حضور امیر آقایی، سارا بهرامی، پانته آ بهرام، پولاد کیمیایی، مهران مدیری و اندیشه فولادوند در فیلم قطعی شده است.

حمیدرضا آذرنگ امسال فیلم «روزی روزگاری در آبادان» را به تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی در جشنواره فیلم فجر در قامت کارگردان دارد. که اولین حضور آذرنگ به عنوان کارگردان در سینما است.

شنیده ها حاکی از این است. که حمیدرضا آذرنگ نقشی متفاوت و چالش برانگیز را در فیلم «خائن کشی» بر عهده دارد.

«خائن کشی» چند بازیگر مطرح دیگر نیز دارد. که طی روزهای آینده معرفی می شوند. تا به زودی جلوی دوربین بروند.

«خائن کشی» سی امین فیلم مسعود کیمیایی است. که مراحل آخر پیش تولید را می گذراند. و به زودی کلید می خورد.

مسعود کیمیایی (زاده ۷ مرداد ۱۳۲۰ در تهران) فیلم‌ساز، رمان‌نویس و شاعر ایرانی است. فیلمِ قیصرِ کیمیایی از معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است.

کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران است. وی را کارگردانی مؤلف و تأثیرگذار دانسته‌اند که در شکل‌گیری اقتصاد سینما در ایران نقشی مهم داشته‌است. کیمیایی همچنین معروف به استاد قهرمان‌سازی در سینمای ایران است. او با ساخت فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸ دو قطب هنری و تجاری سینما را پیوند داد و همراه هنرمندانی چون ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، هژیر داریوش، فریدون گُله، داریوش مهرجویی و علی حاتمی و چند فیلم‌ساز دیگر، آغازگر دوره‌ای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی-سیاسی است. او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، رمان نوشتن و شعر را نیز تجربه کرده‌است.

 

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا