سینمای ایران

ثبت زندگینامه «افسانه بایگان» در موزه سینما

افسانه بایگان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به مناسبت سالروز تولدش در موزه سینما حضور پیدا و خاطرات شفاهی خود را روایت کرد.

به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با حضور «افسانه بایگان» در موزه سینما تاریخ شفاهی وی که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما، علاقه به شعر و خاطراتی از همکاری وی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمای است، ضبط شد.

افسانه بایگان در جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های «کافه ستاره»، «دو فیلم و یک بلیت» نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن. و برای فیلم «خواهران غریب» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده است.

گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران با هدف شناخت علاقمندان به سینما به ویژه جوانان. و نسل‌های آینده با تاریخ و رویدادهای سینمای ایران و آشنایی و بهره‌مندی از سیر زندگی هنری پیشکسوتان و هنرمندان شاخص تهیه می‌شود. و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان جلوی دوربین موزه سینمای ایران قرار گرفته‌اند.

افسانه بایگان ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. عموی پدرش فضل الله بایگان از پیشگامان تئاتر ایران. و پدربزرگ پدرش میرزا جواد موتمن‌الممالک نماینده اولین دوره مجلس شورای ملی بود. مادرش به بازیگری علاقمند بود. اما به دلیل پرورش در خانواده ای منضبط و سختگیر. موفق به فعالیت در این رشته نشد. پدربزرگ مادری افسانه بایگان مستشار دیوان عالی کشور بود. و جد اعلای مادرش، میرزا محمدرضا موتمن السلطنه در دوره قاجار حاکم خراسان و نایب التولیه آستان قدس رضوی بوده است.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا