سینمای ایران

تعطیلی جشنواره فجر در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر مشاهده شود در جشنواره فجر پروتکل‌ها رعایت نشده اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

علیرضا رئیسی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد. خوشبختانه با توجه به رعایت پروتکل‌ها حدود ۸۰ درصد مرگ و میرها و بیش از ۷۵ درصد بستری‌ها کاهش پیدا کرده است. اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم و تنها ۳ شهر در گیلان و ۱۵ شهر در مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی تعداد شهرهای آبی در کشور را ۳۰۶ اعلام کرد و افزود وضعیت آبی شهرها نباید منجر به عادی انگاری شود. و همچنان پروتکل‌ها باید اجرا شوند. با توجه به اینکه نیاز داریم از خیز بعدی بیماری جلوگیری کنیم، محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در شهرهای زرد هم اعمال می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه بر اساس رده بندی که از قبل انجام داده بودیم. محدودیت‌های اعمالی در شهرهای زرد و نارنجی پابرجا ماند. درباره تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرها خاطرنشان کرد. تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در همه شهرهای کشور ممنوع است. همچنین در شهرهای آبی حداکثر تعداد حاضران در جلسات ۵۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه درباره برگزاری جشنواره فجر گفت: بنابر تمهیدات صورت گرفته قرار است. حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت سالن استفاده شود. که کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد. و اگر مشاهده شود. پروتکل‌ها رعایت نشده‌اند از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو وظیفه تأیید واکسن چه داخلی و چه خارجی را دارد. بیان کرد. هر واکسنی که این سازمان تأیید کند. برای ما مرجع است. و ما از آن در سطح شبکه بهداشت و درمان کشور استفاده خواهیم کرد.

رئیسی به مسیرهای تهیه واکسن هم اشاره و اظهار کرد:

خوشبختانه فاز نخست واکسن داخلی برکت تا ۱۰ روز دیگر به اتمام خواهد رسید. و بعد از آن تیمی مستقل در غذا و دارو مستندات را بررسی خواهد کرد. و چنانچه تاییدیه دریافت کند. از نیمه دوم اسفندماه و در فاز دوم به ۵۰۰ نفر تزریق خواهد شد. از آنجایی که فاز دو و سه واکسن ادغام شده است. حدود ۴۵ روز بعد هم همان تیم مجدد نتیجه را بررسی خواهند کرد. و در صورت تأیید براساس پیش بینی‌ها اواخر اردیبهشت به فاز تولید دست خواهیم یافت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن رازی هم تاییدیه اجرای فاز انسانی را اخذ کرده است. به سومین واکسن داخلی اشاره و عنوان کرد. واکسن سوم، پاستور است. که با انتقال تکنولوژی از کوبا صورت گرفته و فازهای اولیه آن در کوبا طی شده است. و ان شاءالله فازهای بعدی آن در کشور آغاز خواهد شد.

وی از مذاکره با کشورهای هند، روسیه و چین برای تأمین واکسن مورد نیاز کشور خبر داد. و در پایان با بیان اینکه واکسن کرونا تنها از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع خواهد شد. و هیچ راه دومی وجود ندارد، تاکید کرد. اینکه تصور شود واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد. صحیح نیست.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا