سینمای جهانموسیقی

روسیه حق شرکت در یوروویژن ۲۰۲۲ را ندارد

اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا اعلام کرد روسیه حق شرکت در مسابقات یوروویژن ۲۰۲۲ را ندارد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا روز گذشته ۲۵ فوریه اعلام کرد. روسیه حق شرکت در مسابقات آواز یوروویژن رویداد امسال را نخواهد داشت.

اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا که مسئولیت برگزاری یوروویژن را برعهده دارد اعلام کرد که مشارکت روسیه می تواند باعث بدنام شدن این رویداد آن هم در بحران بی سابقه اوکراین شود.

روسیه در ساعات اولیه روز پنجشنبه ۲۴ فوریه به کشور همسایه خود اوکراین حمله نظامی کرده است. این اقدام روسیه موجب شده تا دولت های غربی تحریم های بین المللی را علیه روسیه تشدید کنند.

خبر بیرون کردن روسیه از مسابقات یوروویژن تنها ۲۴ ساعت بعد از آنکه گفته شده بود روسیه می تواند در یوروویژن ۲۰۲۲ شرکت کند، اعلام شد.

در ۲۴ ساعت گذشته، یوفا نیز میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از روسیه گرفته و به پاریس انتقال داد.

در ساعات گذشته پخش کننده های مسابقات یوروویژن در کشورهای ایسلند، فنلاند، نروژ و هلند خواستار ممنوعیت حضور روسیه شده بودند. فنلاند اعلام کرده بود اگر روسیه شرکت کند نماینده ای به یوروویژن امسال که در ماه می در تورین برگزار می شود، نمی فرستد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا