سینمای ایران

همه آنچه نوید محمدزاده در “ونیز” گفت

نوید محمدزاده بازیگر سینما که پس از حواشی جشنواره فیلم کن در رسانه‌ها و فضای مجازی حضور کمرنگی داشت، سرانجام برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها در جشنواره فیلم «ونیز» برای نمایش فیلم «شب،داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند حاضر شد.

نوید محمدزاده این بازیگر سینمای ایران در نشست خبری فیلم «شب، داخلی، دیوار» که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه می‌کند، با همراهی برادران جلیلوند و دایانا حبیبی بازیگران اصلی این فیلم  حاضر شد.

نوید محمدزاده در پاسخ به سوالی که آیا برای ادامه فعالیت در سینمای ایران با مشکلی مواجه است یا خیر توضیح داد که هیچ چیز به صورت رسمی به او اعلام نشده و در حال حاضر مشغول بازی در سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی است. (این بازیگر در پی انتشار برخی عکس‌ها با همسرش و برخی اظهارنظرها در جشنواره کن با واکنش‌های در داخل کشور مواجه شده بود و اخباری غیر رسمی مبنی بر ممنوع الکار بدونش منتشر شده بود.)

او در بخش دیگری از این نشست، درباره احساسش پس از خواندن فیلمنامه و این که برای شکل گرفتن شخصیت و ارائه آن به بهترین شکل در فیلم « شب، داخلی، دیوار»( که نقش یک نابینا را بازی می‌کند)، چه کارهایی انجام داده است، خاطرنشان کرد: فیلمنامه را که خواندم فوق‌العاده بود؛ همیشه فکر می‌کنم، وقتی چنین فیلمی با چنین فضای متفاوت و چنین کاراکتری _که نمونه‌اش را در سینمای ایران نداریم _ فرصت بازی در آن برایم پیش آمده، باعث افتخارم است.

نوید محمدزاده که یک بار جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم ونیز برای «بدون تاریخ، بدون امضاء» گرفته است، یادآور شد: من و دایانا حبیبی (بازیگر زن فیلم شب، داخلی، دیوار) هر کدام قوانین مختلفی در پیش تولید و فیلمبرداری داشتیم. من طی دو ماه نزدیک به ۱۷ کیلو کم کم کردم که این وزن را در هفت ماه با رژیم سخت نگه داشتم، چون فیزیکی که در ذهن وحید (جلیلوند) بود بسیار اهمیت داشت. تمرینات ندیدنِ زیادی در پیش تولید داشتم و با شروع فیلمبرداری من تنها یک بار لوکیشن فیلمبرداری را دیدم و بعد از آن دو ماه در خانه با وضعیت شخصیت علی، لوکیشن را مثل خانه خودم می‌دانستم.

بازیگر «متری شش و نیم» ادامه داد: تجربه (شب، داخلی، دیوار) بی‌نظیر بود و فکر می‌کنم بعد از این فیلم؛ خانواده، دوستان و کسی که دوست داشتم را در زندگی بهتر می‌بینم و به نوید (محمدزاده) حقیقی بیشتر نزدیک شدم. این یک سفر فوق‌العاده و معنوی برای من بودم. خوشحالم که این اتفاق افتاد و این نقش فراتر از بحث سینما و بازیگری بود.

نوید محمدزاده خطاب به برادران جلیلوند (کارگردان و تهیه‌کننده) گفت: خیلی ممنونم که این فرصت را داشتم که در این فیلم بازی کنم و از همه گروه تشکر می کنم چون یک قانون سکوت برای من وجود داشت. من وقتی به صحنه فیلمبرداری می‌آمدم، نباید متوجه می‌شدم دوربین‌ کجاست و یا عوامل کجا هستن و همه کمک کردن که این اتفاقات بی‌افتد.

این بازیگر همچنین در بخش دیگری از سخنانش در جشنواره فیلم ونیز یادآور شد: وقتی برای اولین بار فیلم را در دفتر دیدم، برای یکی دو ساعت سکوت داشتم و بعد به همراه همسرم (فرشته حسینی) به کوچه رفتم و ناگهان شروع به گریه کردم. همسرم پرسید چه احساسی داری؟ و من گفتم تمام رویایی که از روز ورودم به سینما داشتم در این فیلم به واقعیت تبدیل شده است. خیلی خوشحالم که بخشی از این فیلم بودم.

دایانا حبیبی نیز درباره حضورش در فیلم «شب، داخلی، دیوار» توضیح داد: من فیلمنامه را تاکنون نخوانده‌ام و فقط یک بار آن را گوش دادم. من در دفتر آقای جلیلوند کار می‌کردم و ایشان مرا برای بازی در نقش “لیلا” انتخاب کرد و گفت دیگر نباید اینجا کار کنی! و باید بروی و لیلا را زندگی کنی، بدون حقوق و باید کاری در طبقه زن بازیگر قصه پیدا کنی و تنها منبع درآمدت نیز همین باشد.

او یادآور شد: شروع به کارگری کردم و تنها اجازه داشتم پولی را که خودم درمی‌آورم، خرج کنم. محل زندگی‌ام تغییر کرد، روابطم با دوستان و خانواده قطع شد و حالا دیگر دوستان جدید از این طبقه دارم. آقای جلیلوند کاملا تمام ویژگی‌ها شخصیت لیلا را می‌دانست اما از من خواست خودم به این شخصیت برسم بنابراین من از نوع لباس پوشیدن تا عطر لیلا را خودم پیدا کردم و حتی بچه‌ام را نیز باید خودم پیدا می‌کردم که فرآیند بسیار طولانی داشت.

بازیگر «شب، داخلی، دیوار» گفت: اول نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده اما کم کم آن را پذیرفتم و به آن خو گرفتم. این که چطور به این نقش رسیدم با کمک و راهنمایی استادم آقای جلیلوند بود.

وحید جلیوند نیز در این نشست حاضر بود و به برخی سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا