سینمای جهان

فیلم «طعم چیزها» از سوی فرانسه به اسکار

در حالی که انتظار می‌رفت فیلم تحسین شده «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلای امسال از سوی فرانسه به اسکار نود و ششم برود، به نظر می‌رسد نوعی مجازات سیاسی مانع این فیلم شد.

 به نقل از ورایتی، کمیته اسکار فرانسه در تب و تاب شگفت‌انگیزی از رویدادها، یک فیلم عاشقانه درباره آشپزی با عنوان «طعم چیزها» را به جای «آناتومی یک سقوط» ساخته ژوستین تریه که فیلم برنده نخل طلای امسال بود، به عنوان نماینده خود در رقابت اسکار بین‌المللی انتخاب کرد.

«طعم چیزها» ساخته فیلمساز فرانسوی-ویتنامی، ترون آنه هونگ برنده جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره کن امسال شده است. این فیلم با بازی ژولیت بینوش و بنوا ماگیمل ساخته شده است.

«آناتومی یک سقوط» در باکس‌آفیس فرانسه با حدود ۸ میلیون یورو فروش یکی از بزرگترین موفقیت‌ها برای یک فیلم برنده نخل طلا در فرانسه را در برابر مردم هم کسب کرده بود.

در همین حال نئون که امتیاز «آناتومی یک سقوط» را برای اکران در آمریکا خریده از ۱۳ اکتبر فیلم را در آمریکا روی پرده‌ها می‌برد و متعهد است که آن را به طور کامل برای اسکار حمایت کند و انتظار می‌رود برای آن در چندین بخش از جمله بهترین فیلم، بازیگر زن، کارگردان و فیلمنامه کمپین تبلیغاتی به راه بیندازد.

«طعم چیزها» یک فیلم تاریخی فرانسوی است که داستانش در سال ۱۸۸۵ می‌گذرد و زندگی دودین بوفانت (با بازی ماگیمل) را به عنوان یک سرآشپز برجسته دنبال می‌کند که بیش از ۲ دهه با آشپز و محبوب خود اوژنی (با بازی بینوش) زندگی می‌کند. علاقه آن‌ها به یکدیگر موجب می‌شود غذاهای لذیذی خلق شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فرانسه آخرین بار با فیلم «هندوچین» ساخته رژی وارگنیه در سال ۱۹۹۳ اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را دریافت کرده است. سال پیش «سن اومر» آلیس دیوپ که برنده جایزه شیر نقره‌ای و شیر آینده در ونیز شده بود، به فهرست اولیه راه یافت اما نامزدی اسکار را به دست نیاورد. آخرین نامزدی فرانسه در این رقابت فیلم «بینوایان» لاج لی در سال ۲۰۱۹ بود.

خبر رد شدن «آناتومی یک سقوط» توسط کمیته اسکار فرانسه واکنش‌های شدیدی را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت و بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کنند که فیلم امسال حتی به فهرست نهایی راه نیابد.

برخی هم می‌گویند تریه احتمالاً به دلیل خطاب قراردادن دولت فرانسه در سخنرانی سیاسی آتشین خود در کن مجازات شده است. وی هنگام جایزه خود گفت تظاهرات فرانسه در مورد تغییرات حقوق بازنشستگی به شیوه‌ای تکان دهنده سرکوب شد و سیاست‌های فرهنگی دولت را هم به چالش کشید. این در حالی است که «طعم چیزها» هنوز در سینماها اکران نشده و ۸ نوامبر اکران آن شروع می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا