سینمای جهان

اپل فیلم جدید «واکین فینیکس» را می‌سازد

اپل به تولید و سرمایه‌گذاری بر روی فیلم «توشه» (Kitbag) به کارگردانی «ریدلی اسکات» و بازی «واکین فینیکس» در نقش «ناپلئون بناپارت» امپراطور فرانسوی متعهد شد.

اکتبر گذشته گزارش شده بود که اسکات و واکین فینیکس بازیگر برنده‌ی اسکار «جوکر» (Joker) در این فیلم همکاری می‌کنند. نگارش فیلمنامه‌ی این اثر حماسی به «دیوید اسکارپا» سپرده شده. که سابقه‌ی نویسندگی «همه پول‌های دنیا» (All The Money in the World) اسکات را دارد. قرارداد اسکات با استودیوهای قرن بیستم او را ملزم می‌کرد. که پروژه را ابتدا در این استودیو نشان دهد. اما در طول دو هفته‌ی اخیر اپل امتیاز پخش جهانی فیلم را خریداری کرد.

اسکات می‌گوید: «ناپلئون مردی است. که همیشه برای من جذاب بوده. او از هیچ به فرمانروایی بر همه‌چیز رسید. اما تمام این مدت با همسر زناکارش جوزفین در نبردی رمانتیک بود. او بر دنیا سلطه پیدا کرد. تا از او دلبری کند. و وقتی موفق نشد. بر دنیا به شکلی حکمرانی کرد. تا این زن را نابود کند. و در عین حال خودش را هم به فنا دهد.»

اسکات از مدت‌ها قبل در پی کارگردانی فیلمی برای شخصیت ناپلئون بوده است. پیش از او فیلمسازان بزرگی چون «استنلی کوبریک» سعی کرده بودند. چنین فیلمی بسازند. مسئله‌ی مهم برای اسکات انتخاب بازیگر درست برای به تصویر کشیدن پیچیدگی‌های این شخصیت بود که یک کشور را به اوج رساند. و سپس آن قدرت را برای مقاصد بلندپروازانه به کار برد. اسکات در فیلم «گلادیاتور» (Gladiator) در سال ۲۰۰۰ با واکین فینیکس همکاری کرده است.

این کارگردان می‌گوید: «هیچ بازیگری نمی‌تواند مثل واکین فینیکس نقش ناپلئون را بازی کند. او نقش یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های امپراطور در تاریخ سینما را با «گلادیاتور» خلق کرده. و ما یک شخصیت دیگر با ناپلئون خلق می‌کنیم. فیلمنامه‌ی «دیوید اسکارپا» درخشان است. و امروز جهت بازگویی چنین داستانی برای مخاطبین جهانی همکاری بهتر از اپل وجود ندارد.»

اپل پیش‌تر امتیاز تولید و پخش پروژه‌های پرستاره‌ای چون «رهایی» (Emancipation) به کارگردانی «آنتوان فوکوا» و بازی «ویل اسمیت»، و «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و بازی «رابرت دنیرو» و «لئوناردو دی‌کاپریو» را خریداری کرده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا