سینمای جهان

اسکورسیزی سریال مستند تاریخی می‌سازد

مارتین اسکورسیزی سریال مستند تاریخی «قدیسان» The Saints را برای پلتفرم استریم فاکس نیوز می‌سازد.

«مارتین اسکورسیزی» یک سریال درام مستند جدید به نام «قدیسان» (Martin Scorsese Presents: The Saints) برای پلتفرم استریم فاکس نیوز می‌سازد. تازه‌ترین ساخته کارگردان «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) پاییز آینده از فاکس نیشن پخش خواهد شد.

اسکورسیزی میزبان، راوی و تهیه‌کننده اجرایی این سریال مستند هشت اپیزودی خواهد بود. «الیزابت چامکو» کارگردان و «متی لشم» پدید‌آورنده سریال برای لاینزگیت است. چهار قسمت اول این سریال یکشنبه، ۱۶ نوامبر و چهار قسمت پایانی مه ۲۰۲۵ منتشر می‌شوند.

هر یک از اپیزودهای این سریال روی یک قدیس از جمله «ژان دارک»، «فرانسیس آسیزی»، «مریم مجدلیه»، «توماس بکت»، «موسی الاسود»، «سباستین» و «ماکسیمیلیان کلبه» تمرکز می‌کند و هویت آنان و فداکاری‌ها و نیکوکاری‌هایشان را شرح می‌دهد.

پیش از اسکورسیزی فیلمسازان و بازیگرانی چون «کوین کاستنر»، «متیو مک‌کانهی»، «راب لو»، «جیم بلوشی» و «دن آیکروید» با فاکس نیشن همکاری کرده بودند. اسکورسیزی پیش‌تر در زمان ملاقات با پاپ تأیید کرده بود که فیلمی درباره عیسی مسیح می‌سازد. فاکس نیشن از سوی دیگر به تازگی امتیاز پخش سریال دینی «برگزیده» (The Chosen) و فیلم «مصائب مسیح» (Passion of the Christ) را خریداری کرده است.

اسکورسیزی می‌گوید: «بیشتر عمر خود را با داستان‌های قدیسان گذرانده‌ام، درباره کلام و عمل آن‌ها اندیشیده‌ام، دنیای آن‌ها، تصمیماتشان و الگوهایی که ساختند را تصور کرده‌ام. این هشت داستان در باره مردان و زنانی بسیار متمایزند، هر یک از آن‌ها در دوره تاریخی بسیار متفاوتی زندگی کرده و کوشیده‌اند طریقت عشق را دنبال کنند که به واسطه کلام مسیح در انجیل به آن‌ها و به ما رسیده. بسیار خوشحالم که این پروژه ساخته می‌شود و با بسیاری از افراد بااستعداد و معتمد همکاری می‌کنم.»

این کارگردان فیلم‌های دینی و داستانی «آخرین وسوسه مسیح» (The Last Temptation of Christ) و «سکوت» (Silence) را در کارنامه دارد و با رونمایی از این پروژه برخی از نشریات چپ‌گرا از جمله «ایندی‌وایر» را دچار «کشمکش» کرد. «اسکرین اسلیت» حتی فراتر می‌رود و می‌گوید از اینکه یک «صهیونیست هالیوودی» به نام «متی لشم» تهیه‌کننده سریال است «خشمگین» شده. «تد گیگن» فیلمساز این پروژه را «ناامیدکننده» می‌خواند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا