سینمای جهان

«تیلور سوییفت» شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله «تایم» شد

«تیلور سوییفت» امسال آلبوم پرفروش «۱۹۸۹» را منتشر کرد و چندین رکورد استریم در اسپاتیفای را شکست.

«تیلور سوییفت» از سوی مجله «تایم» به عنوان شخصیت سال انتخاب شد. در سال‌های گذشته افرادی چون «باراک اوباما»، «گرتا تونبرگ» و «بیل کلینتون» این لقب را دریافت کرده بودند.

سردبیر «تایم» درباره سوییفت می‌نویسد: «دستاوردهای این هنرمند – از جنبه فرهنگی، هنری و تجاری – چنان عظیم‌اند که برشمردن آن‌ها تقریباً بی‌ارتباط به نظر می‌رسد.»

سوییفت برای رسیدن به این عنوان بر «اعتصابات هالیوود»، فیلم «باربی» (Barbie)، «ولادیمیر پوتین»، «شاه چارلز سوم»، «دادستانان ترامپ»، «سم آلتمن»، «شی جین پینگ» و «جروم پاول» غلبه کرد.

او امسال با کنسرت‌های «تور ادوار» (Eras Tour) اقتصاد آمریکا و با نسخه سینمایی آن کسب‌وکار اکران فیلم را رونق بخشید. سوییفت به «تایم» می‌گوید: «احساس می‌کنم که لحظه مهمی در مسیر حرفه‌ای من است، لحظه‌ای که در ۳۳ سالگی اتفاق می‌افتد… و برای اولین بار در زندگی‌ام، از نظر روانی به اندازه کافی محکم بودم که هرآنچه امسال در بر داشت را بپذیرم… سربلندتر و شادتر از همیشه‌ام، و از نظر هنری رضایتمند و آزادتر از همیشه.»

«تیلور سوییفت» شخصیت سال ۲۰۲۳ مجله «تایم» شد

 

این خواننده درباره پخش مستقیم «تور ادوار» در سالن‌های سینما بدون همکاری با استودیوهای پخش‌کننده می‌گوید:

«با همه استودیوها و پلتفرم‌های استریم ملاقات کردیم، و برررسی کردیم که چگونه درک و ارزیابی شد… نهایتاً کاری کردم که این روزها بیشتر و بیشتر می‌کنم، یعنی شرط بستن روی خودم.»

او در بخش دیگری از بیانیه خود فاش می‌کند که ترانه «مغز متفکر» (Mastermind) را پس از تماشای «رشته خیال» (Phantom Thread) «پل توماس اندرسون» نوشته است: «آن صحنه آخر را به یاد دارید؟ فکر کردم، نوشتن ترانه‌ای درباره حساب‌گری جذاب نیست؟ موضوعی است که مثل پرتاب یک خنجر به سمت من پرتاب می‌کردند اما حالا آن را نشانه احترام می‌دانم.»

سوییفت درباره اجراهای طاقت‌فرسا می‌گوید: «[پس از اجرای کنسرت] تخت خوابم را مگر برای غذا خوردن و آوردن آن به تخت و خوردنش در همان‌جا ترک نمی‌کنم. به سختی می‌توانم حرف بزنم چون سه اجرای متوالی داشته‌ام. هر بار که قدم برمی‌دارم پاهای به خاطر رقص با چکمه کرانچ، کرانچ، کرانچ صدا می‌کند.»

سوییفت امسال آلبوم پرفروش «۱۹۸۹» را منتشر کرد و چندین رکورد استریم در اسپاتیفای را شکست. او به ندرت وارد مسائل سیاسی می‌شود اما در ماه نوامبر ۲۷۵ میلیون دنبال‌کننده‌اش در اینستاگرام را به رأی دادن تشویق کرد و نوشت: «رأی‌دهندگان رأی خواهند داد!»

«گرتا گرویگ» درباره سوییفت می‌گوید: «اثر او به عنوان یک ترانه‌سرا است که من به روشنی با آن ارتباط برقرار می‌کنم. نوشتن موسیقی که از اعماق وجودش می‌آید و مستقیماً در روح دیگران می‌نشیند.»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا