سینمای ایران

حسین ملکی در گذشت

حسین ملکی ، بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینما براثر بیماری از دنیا رفت.

تورج منصوری – فیلمبردار سینما – در گفت‌وگویی با ایسنا با تایید این خبر بیان کرد: متاسفانه صبح امروز – شنبه 14 فروردین – از طریق دختر آقای حسین ملکی مطلع شدم. که ایشان به دلیل بیماری کبدی کهنه‌ای که داشتند. فوت کرده‌اند.

او افزود: حسین ملکی از پیش از عید نوروز در  بیمارستان بستری بود. و تحت مراقبت قرار داشت. اما سرانجام این اتفاق تلخ رخ داد. و باید به دختر ایشان که پس از درگذشت مادرش، بسیار همراه پدرش بود. تسلیت گفت و آرزوی صبر کرد.

به گفته وی مراسم تشییع و به خاک‌سپاری این هنرمند توسط خانه سینما در حال پیگیری است. و زمان قطعی آن مشخص نشده است.

منصوری در ادامه افزود:‌ حسین ملکی تجسم کاملی از سنیمای ایران بود. و بین دوستان خیلی قدیمی به “حسین آرتیست” معروف بود، چون کار بازیگری می‌کرد و بسیار خوب هم این کار را انجام می‌داد. مثل فیلم «ترن» مرحوم قویدل که با خسرو شکیایی کار می‌کرد. و حقیقتا نقش مشکل و بی‌نظیری را ایفا کرد.

وی گفت: حسین ملکی در کنار بازیگری از عکاسان درجه یک سینما بود و جزء کسانی به شمار می‌رفت که فیلم‌های ایرانی – قبل از انقلاب و اوایل آن و درواقع قبل از اینکه او به حرفه فیلمبرداری وارد شود، با عکس‌های او معامله می‌شد؛ یعنی حسین ملکی از عکاسان طلایی سینمای تجاری ایران بود که فیلم‌ها از طریق عکس‌های او بدون دیده شدن فروخته می‌شدند، یا برای تکمیل تولید سرمایه جذب می‌کردند. او از عکاسانی بود که وقتی در کاری حضور داشت تا حدود زیادی فروش آن فیلم تضمین می‌شد چون یک زمانی فروش فیلم‌های سینمایی ایرانی به شکل خیلی مستقیمی به عکس‌های آن فیلم در ویترین و مطبوعات و سالن‌ها وابسته بود.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا