سینمای جهان

«امیلیا کلارک» همسر نویسنده معروف می‌شود

«امیلیا کلارک» قرار است در فیلمی جدید در نقش «کُنستانتین لوید» همسر «اسکار وایلد» نویسنده مطرح ایرلندی بازی کند.

به نقل از ورایتی، «امیلیا کلارک» بازیگر ۳۶ ساله انگلیسی که بیشتر برای بازی در نقش «دنریس تارگرین» در سریال معروف «بازی تاج و تخت» شناخته شده، در فیلمی با عنوان «یک همسر ایده‌آل» در نقش «کُنستانتین لوید» نویسنده ایرلندی و همسر «اسکار وایلد» چهره سرشناس ادبی مقابل دوربین خواهد رفت.

«یک همسر ایده‌آل» به کارگردانی «سوفی هاید»، روایتی است از زندگی «کُنستانتین لوید» نویسنده و فعال فمینیستی که در جنبش اصلاح لباس نقش داشت. جنبشی که برای اجازه دادن به زنان برای پوشیدن لباس‌های راحت به جای لباس‌های بزرگ و سنگین ویکتوریایی آن دوران تلاش می‌کرد.

«لوید» در سال ۱۸۸۴ با «اسکار وایلد» ازدواج کرد و این زوج صاحب دو پسر شدند. با این حال، پس از اینکه وایلد به دلیل همجنس‌گرایی به دو سال زندان محکوم شد. لوید با فرزندان خود به سوئیس نقل مکان کرد و آنها را از نویسنده دور کرد.

«سوفی هاید» که کارگردانی فیلم «یک همسر ایده‌آل» را بر عهده دارد. پیش از این تجربه ساخت فیلم سینمایی «موفق باشی لئو گراند» با بازی «اما تامپسون» و «دارل مک‌کورمک» را در کارنامه دارد. فیلم اول او با نام « سه‌شنبه ۵۲» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره ساندنس و گوی بلورین جشنواره فیلم برلین را کسب کرد.

پروژه‌های بعدی «امیلیا کلارک» شامل نقش‌آفرینی در فیلم «مک کارتی» ساخته «واسلاو مارهول» درباره جوزف مک کارتی، سناتور آمریکایی است و «کلارک» در این فیلم در نقش مقابل «ایکل شانون» بازی خواهد کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا