سینمای جهان

تهیه‌کنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند

«اوپنهایمر» یکشنبه شب جایزه انجمن تهیه کنندگان آمریکا در سال ۲۰۲۴ را هم گرفت تا به راه خود به سوی اسکار ادامه دهد.

به نقل از ورایتی، کریستوفر نولان، اما توماس، چاک روون و تیم تهیه‌کننده فیلم «اوپنهایمر» جایزه داریل اف. زانوک را به خانه بردند. این جایزه برای تجلیل از تولید یک فیلم بلند سینمایی اهدا می‌شود. و شاید مهم‌ترین پیش زمینه برای گرفتن جایزه اسکار بهترین فیلم باشد.

اما توماس در این مراسم گفت: ممکن است بسیاری ندانند که نولان در حالی که نویسنده و کارگردان فیلم «اوپنهایمر» بود. در نقش خود به عنوان تهیه کننده هم بهترین عملکرد را داشت. او فوق‌العاده است. و ما اکنون در ۱۲ فیلم با هم کار کرده‌ایم.

نولان هم عنوان کرد که او و توماس با وجود نامزدی‌های قبلی، هرگز برنده جایزه زانوک نشده بودند. او گفت: با این حال هر بار در این جمع بودیم، حمایت بسیار زیادی را احساس کردیم.

«اوپنهایمر» موفق شد. تا رقبایی چون «داستان آمریکایی»، «آناتومی یک سقوط»، «باربی»، «جاماندگان»، «قاتلان ماه کامل»، «مایسترو»، «زندگی های گذشته»، «بیچاره ها» و «منطقه مورد علاقه» را پشت سر بگذارد.

«خرس» از شبکه هولو جایزه دنی توماس را برای بهترین تولید سریال کمدی اپیزودیک دریافت کرد. و در بخش سریال درام «جانشینی» برنده میدان شد. جایزه بهترین تهیه کننده سریال کوتاه هم به «بیف» اهدا شد. «سسامی استریت» هم جایزه بهترین تولید برنامه کودک را برد.

جایزه بخش انیمیشن به «مرد عنکبوتی: در سراسر دنیای عنکبوتی» رسید. و «سمفونی آمریکایی» به عنوان بهترین تولید مستند انتخاب شد.

در این مراسم رایان کوگلر، کارگردان «پلنگ سیاه» برای قدردانی از چارلز دی. کینگ، مدیر آژانس استعدادهای سیاه، جایزه «مایل استون» را به وی اهدا کرد. کینگ گفت اولین آمریکایی آفریقایی تبار است. که این جایزه را دریافت می کند.

وی افزود: روی شانه‌های همه تهیه‌کنندگان، مدیران اجرایی، والدینم و اجدادم می‌ایستم. که فداکاری کردند و این مسیر را برای من باز کردند.

در پایان شب، گی‌یرمو دل تورو کارگردان برنده اسکار، ادای احترامی به مارتین اسکورسیزی کرد که به عنوان برنده جایزه دستاورد دیوید او. سلزنیک سال ۲۰۲۴ انتخاب شده بود. دل تورو ضمن تجلیل از آثار تعیین کننده وی مانند «راننده تاکسی» و «رفقای خوب»، گفت اسکورسیزی یکی از دگرگون کننده‌ترین لحظات زندگی حرفه‌ای خود را سپری می‌کند.

دل تورو افزود: روح یک هنرمند را نمی‌توان رام کرد. این زندگی وحشیانه و حتی غیرقابل اهلی شدن باقی خواهد ماند و حتی در دهه چهارم یا پنجم زندگی حرفه ای وی نیز به حیات خود ادامه می دهد.

اسکورسیزی هم با تشویق ایستاده سالن از هیچکاک یاد کرد که گفته بود: وقتی چنین جایزه‌ای را دریافت می‌کنید، می خواهید خودتان را نیشگون بگیرید تا مطمئن شوید که این جایزه برای پس از مرگ نیست.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا