سینمای جهان

رایان رینولدز با فیلم جدیدش صدرنشین گیشه‌ها شد

«مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز پرفروش‌ترین فیلم گیشه‌های آمریکای شمالی شد.

به نقل از ورایتی، رایان رینولدز با فیلم جدیدش «مرد آزاد» در اولین آخر هفته اکرانش با فروش ۲۸.۴ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد.

با وجود شیوع سویه دلتای ویروس کرونا که موجب خانه‌نشین شدن سینمادوستان شده است. فیلم کمدی علمی-تخیلی «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز توانست بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت عمل کند. و گیشه داخلی آمریکا را به تصرف خود درآورد.

این فیلم که محصولی از دیزنی و فاکس قرن بیستم و درباره یک شخصیت از بازی‌های کامپیوتری است. این فروش را از نمایش در ۴۱۶۵ سالن سینما در آمریکا کسب کرد. این در حالی است. که فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و فروش آن قطعاً به اندازه فروش در دوران پیش از پاندمی نیست، اما در عین حال برای این دوره نتیجه بدی محسوب نمی‌شود.

در بازارهای بین‌المللی نیز «مرد آزاد» ۲۲.۵ میلیون دلار فروخت تا در مجموع در سطح جهان در ۳ روز ۵۱ میلیون دلار کسب کرده باشد.

در همین حال اکران این فیلم تجربه مناسبی برای صنعت سینماست. زیرا فقط در سالن‌های سینماها اکران شده و می‌تواند روشن شود. آیا اکران هم‌زمان آنلاین به فروش کمک می‌کند. یا خیر. بسیاری از فیلم‌های بزرگ دوره پاندمی مانند «بیوه سیاه» و «جوخه خودکشی» هم‌زمان در سرویس‌های آنلاین هم در دسترس بودند. و فیلم‌های کمی تنها در سینماها اکران شدند. که «سریع و خشمگین ۹» و «یک جای کاملاً ساکت ۲» از جمله آنها بود.

«مرد آزاد» که به کارگردانی شان لوی سازنده فیلم‌هایی چون «شبی در موزه» با بازی جودی کومر و تایکا وایتیتی ساخته شده از فاکتورهای متعددی برای موفقیت برخوردار است. که یکی از مهم‌ترین آنها کسب نمره A از سایت سینمااسکور از سوی مخاطبان است. و در عین حال برای افراد ۱۳ سال به بالا مناسب است. این فیلم ۴۵ روز در سینماها اکران می‌شود. و پس از آن امکان تماشای آنلاین آن ممکن خواهد شد.

در میان تماشاگران «مرد آزاد» ۵۹ درصد آنها در هفته افتتاحیه فیلم را مردان تشکیل داده بودند که نزدیک به ۸۰ درصدشان بالای ۱۸ سال داشتند.

همین موفقیت موجب شد تا رایان رینولدز دیروز یکشنبه در توییتر بنویسد که دیزنی قصد دارد ادامه‌ای بر این فیلم بسازد.

دیگر فیلم تازه‌اکران این هفته «نفس نکش ۲» از سونی بود و نیز «احترام» فیلمی زندگینامه‌ای درباره آرتا فرانکلین از ام‌جی‌ام.

ادامه «نفس نکش» موفق شد تا با فروش ۱۰.۶ میلیون دلاری از نمایش در ۳۰۰۵ سالن سینما جایگاه دوم را در اختیار بگیرد در حالی که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده است. فیلم اول که سال ۲۰۱۶ اکران شده بود کارش را با فروش ۲۶.۴ میلیون دلاری شروع کرده بود و در نهایت به فروش ۸۹ میلیون دلاری در بازار آمریکا و فروش ۱۵۷ میلیونی در سطح جهان دست یافته بود.

«احترام» نیز جایگاه چهارم را کسب کرد. و پشت سر «گشت و گذار در جنگل» قرار گرفت. که در سومین هفته اکرانش ۹ میلیون دلار فروخت و فیلم سوم شد.

«جوخه خودکشی» که هفته پیش صدرنشین شده بود. با فروش ۷.۷ میلیون دلار از نمایش در ۴۰۱۹ سالن سینما با کاهش ۷۲ درصدی تماشاگرانش فیلم پنجم هفته شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا