تلویزیون

«عصر جدید»، یک شوی بی‌مزه و یک شوخی تلخ است

کیوان کثیریان، با اشاره به ضعف و بی‌منطقی قضاوت داورانِ «عصر جدید» و اجرای اعصاب خردکن احسان علیخانی، این برنامه را یک شوی بی‌مزه‌ و یک شوخی تلخ معرفی کرد.

کیوان کثیریان، منتقد سینما، در یک نوشتار اینستاگرامی، در واکنش به حاشیه‌های «عصر جدید»، این برنامه را بی‌محتواتر و ضعیف‌تر از آن خواند که بخواهد مورد نقد قرار بگیرد.

او نوشت:
«اصولا نمی‌توان برنامه «عصرجدید» را یک برنامه استعدادیابی با معنای واقعی‌اش دانست. فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ایران بیش از آن‌که استعدادهایش را جذب کند، یا له‌شان می‌کند. یا فراری‌شان می‌دهد و در چنین جامعه‌ای، استعدادیابی از معنای واقعی‌اش تهی است. مباحثی مثل تحقق آرزوهای محال، ایجاد فرصت برای افراد با استعداد و ایجاد فرصت برابر میان طبقات مختلف و جنسیت‌ها و قومیت‌ها با فرض بالا. اساسا موضوعیت ندارند و طرح کردن‌شان شوخی به‌نظر می‌رسد. ممنوعیت‌های بی‌اساس برای زنان و نوازندگان را هم علاوه کنید.
در جامعه‌ای که به زنان بلیت می‌فروشند. و بعد به ورزشگاه راه‌شان نمی‌دهند و اسپری فلفل به چهره‌شان می‌پاشند. شوی بی‌مزه‌ای مثل «عصر جدید» نه یک شوخی تلخ، که یک توهین برخورنده‌ است.

از این رو بیایید از ضعف و بی‌منطقی قضاوت داوران، روند منکوب کردن استعدادها، فاجعه‌ای اعصاب خردکن به‌نام احسان علیخانی، شیوه‌ بدِ اجرایی مسابقه و غیره بگذریم.»

پخشِ فصل سوم برنامه «عصر جدید»، با اجرای احسان علیخانی و داوری امین حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی، از نخستین روز تعطیلات نوروز، روی آنتن شبکه سه رفته است.

اظهار نظر ژاله صامتی درباره لهجه محلی یک خواننده جوان و سخنان انتقادی کارن همایونفر از یک شرکت‌کننده افغانستانی، از حاشیه‌های فصل سوم «عصر جدید» بوده است.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا