تلویزیون

زندگی مادر ژاپنی شهید بابابی سریال می‌شود؟

نگاهی به تقریظ اخیر مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» با موضوع خاطرات سبا بابایی ـ مادر ژاپنی شهید بابابی ـ حاکی از تاکید ایشان بر ساخت اثری نمایشی درباره‌ی نقش ماندگار و مؤثر زن در جامعه و تاریخ با محوریت قرار دادن این شخصیت برجسته تاریخ انقلاب است.

مقام معظم رهبری در تقریظ کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که در خلال سیزدهمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت منتشر شد، ضمن تمجید از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که راوی خاطرات مادر ژاپنی شهید بابایی است، تأکید کردند: «ساخت فیلم بر اساس زندگی خانم بابایی حرکت مهم و مؤثری در جهت معرفی و آبرو بخشیدنِ به خانواده‌ی اسلامی و مرد مسلمان است، و نباید از آن غفلت شود.»

انتشار شصتمین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، طی برگزاری سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، با حضور پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ هم همراه بوده است. او در این مراسم در سخنانی بر لزوم شناساندن چهره‌هایی مانند سبا بابایی به جامعه تأکید کرده است اما اشاره‌ی مستقیمی به ساخت سریالی درباره این شخصیت نداشته است.

با این همه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم ساخت فیلمی با موضوع زندگی مادر ژاپنی شهید بابایی و همچنین وجوه پررنگ دراماتیکی که در زندگی این شخصیت می‌توان یافت، احتمال ساخت اثری نمایشی با محوریت زندگی سبا بابایی خصوصا با ساختار سریال و مجموعه تلویزیونی، پررنگ جلوه می‌کند.

وجوه پررنگ دراماتیک در زندگی مادر ژاپنی شهید بابایی، طی همین مراسم از سوی رییس صداوسیما هم اشاره شده است؛ چنانچه پیمان جبلی با متفاوت خواندن سیر زندگی این مادر شهید، گفته است، «اگر سبا بابایی نبود، همه گمان می‌کردند داستان زندگی او افسانه است.»

جبلی همچنین اظهار کرده: عهد می‌بندیم تا تمام توان خود را به کار ببندیم و این اسوه‌های همیشه زنده و سرافراز جهاد مقاومت را شناسایی کنیم و به الگوهای واقعی و عملی مردم در جامعه تبدیل کنیم.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به قلم حمید حسام که رهبر انقلاب شصتمین تقریظ را بر آن نوشته است، به روایت خاطرات کونیکو یامامورا می​پردازد. وی تنها مادر شهید است که اصالتی ژاپنی دارد و فرزند شهیدش جوان نوزده ساله​ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه​ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر ۱، در منطقه فکه به شهادت رسید.

یامامورا که پس از ازدواج با یک ایرانی مسلمان و مهاجرت به ایران اسم «سبا» با الهام از قرآن را برای خود برمی​گزیند، با دقتی بی​نظیر و زبانی ساده و شیوا خاطرات خود را از کودکی تا حال بیان می​کند. هرچند که سال‌ها قبل در کشور ژاپن و در خانواده​ای بودایی مذهب متولد شده و تا بیست و یک سالگی تحت آموزه​های بودایی بوده، اما ازدواج با یک جوان مسلمان ایرانی مسیر زندگی‌اش را تغییر داده و آنقدر روحیات انقلابی و اسلامی​اش را تقویت کرده که فرزند نوزده ساله‌اش در جبهه‌های جنگ تحمیلی ایران به شهادت رسیده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا