سینمای جهان

جلوه‌های ویژه نولان در فیلم (اوپنهایمر) بدون کامپیوتر

کریستوفر نولان در گفت‌وگو با رسانه کولایدر اعلام کرد که هیچ نمایی از فیلم اپنهایمر با جلوه‌های ویژه کامپیوتری ساخته نشده است.

کریستوفر نولان به‌خاطر قانون سختگیرانه خود در استفاده حداقلی از جلوه‌های ویژه کامپیوتری در خلق آثار شناخته می‌شود. و این رویکرد در فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) شرکت یونیورسال پیکچرز به نقطه اوج می‌رسد. این کارگردان سرشناس اخیرا در گفت‌وگو با رسانه کولایدر اعلام کرد که هیچ نمایی از فیلم اوپنهایمر با جلوه‌های ویژه کامپیوتری خلق نشده است. بی‌تردید بازآفرینی آزمایش هسته‌ای ترینیتی بدون استفاده از CGI کار شگفت‌انگیز و ارزشمندی است.

بنی سفدی، کارگردان فیلم Uncut Gems (جواهرات تراش‌نخورده) اوپنهایمر را تماشا کرده است و از آن به‌عنوان بهترین فیلم کارنامه هنری کریستوفر نولان یاد می‌کند. بنی سفدی با انتشار یک پست تازه در اینستاگرام اظهار داشت: «به‌تازگی این فیلم را تماشا کردم و می‌توانم با اطمینان بگویم که Oppenheimer بهترین فیلم کریس است. همه چیز در این فیلم به بهترین نحو ممکن عمل می‌کند». این فیلم بیوگرافی در تاریخ ۳۰ تیر (۲۱ ژوئیه) روی پرده سینما می‌رود.

جلوه‌های ویژه نولان در فیلم (اوپنهایمر) بدون کامپیوتر

کریستوفر نولان نویسندگی و کارگردانی فیلم اوپنهایمر را برعهده داشت. این نخستین فیلم او برای شرکت Universal از زمان ترک شرکت برادران وارنر و اکران فیلم Tenet (تنت) است. فیلم اوپنهایمر براساس کتاب برنده جایزه پولیتزر American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer (پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر) نوشته کای بیرد و مارتین جی. شروین فقید ساخته شده است.

کیلین مورفی، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورنس پیو، رامی ملک، بنی سفدی، جاش هارتنت، دین دی‌هان، جک کواید، متیو موداین، آلدن ارنرایک، دیوید کرامهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، دیلن آرنولد، اولی هاسکیوی، جیسون کلارک، جیمز دارسی، مایکل آنگارانو، گای برنت، دنی دفراری، هریسون گیلبرتسون، اما دومان، گری اولدمن، ماتیاس شوایگهوفر از بازیگرانی هستند که در فیلم اوپنهایمر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان فیلم اوپنهایمر می‌خوانیم: «این فیلم ماجراهای یک فیزیک‌دان نظری با نام جی. رابرت اوپنهایمر، رئیس آزمایشگاه لس آلاموس را دنبال می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم کمک زیادی به تولید نخستین بمب اتم طی پروژه منهتن کرد». چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت کریس نولان و اما توماس به‌عنوان تهیه‌کنندگان این فیلم بیوگرافی فعالیت داشتند و شرکت یونیورسال وظیفه توزیع آن در سراسر جهان را برعهده دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
زومجی

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا