سینمای جهان

اکران «بلک آدام» و «پلنگ سیاه 2» در چین لغو می‌شود

احتمال لغو اکران دو فیلم دو بلاک‌باستر «بلک آدام» و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» کمپانی دی‌سی و مارول در چین شدت گرفت.

احتمال لغو اکران فیلم‌های ابرقهرمانی «بلک آدام» (Black Adam) دی‌سی و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) مارول در چین وجود دارد. «واکاندا برای همیشه» که پایان‌بخش فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» است، از امروز جمعه (۱۱ نوامبر) در ایالات متحده اکران خواهد شد اما «هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که چین مجوز اکران این فیلم به کارگردانی «رایان کوگلر» را صادر نخواهد کرد.

این اقدام با توجه به سابقه چین در سانسور محتوا غافلگیرکننده نیست اما لغو اکران این دو بلاک‌باستر در چین هزینه‌های سنگینی برای دیزنی و برادران وارنر خواهد داشت. قسمت اول «پلنگ سیاه» ۱۰۵ میلیون دلار از بازار چین به دست آورده بود. در حالی که فیلم‌های «آسمان‌خراش» (Skyscraper) و «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) «دووین جانسون» به ترتیب ۹۸ و ۲۰۱ میلیون دلار در این کشور بلیت‌فروشی کرده بودند. «بلک آدام» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده و تا امروز ۳۲۱ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

مقامات چین شش فیلم اخیر مارول را اکران نکرده‌اند. این در حالی است که «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۲۹ میلیون دلار در این کشور فروخته بود.

اظهارات «کلوئی ژائو» کارگردان «جاودانگان» (Eternals) و «سیمو لیو» بازیگر «شانگ-چی» (Shang-Chi) سبب شد که این عناوین به بازار چین راه پیدا نکنند. صحنه پایانی «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) در کنار «مجسمه آزادی» به اعتقاد مقامات چینی ارزش‌های آمریکایی را ترویج می‌کرد. در حالی که مضامین همجنسگرایانه فیلم «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) دلیل از دست رفتن این بازار ذکر شد.

یکی از صحنه‌های ابتدایی «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness) با بازی «بندیکت کامبربچ» نیز اکران فیلم را به حاشیه کشاند. در این صحنه روزنامه چینی بین‌المللی «ایپاک تایمز» که مخالف سیاست‌های «حزب کمونیست چین» است در یک کیوسک به نمایش درمی‌آید.

لغو اکران «بلک آدام» با این حال ممکن است به پست اینستاگرام «پیرس برازنان» بازیگر فیلم مرتبط باشد. او دو سال پیش به همراه خانواده‌اش با دالایی لاما عکس انداخته بود. دولت چین معتقد است که این رهبر مذهبی تجزیه‌طلب است و سلبریتی‌هایی چون «کیانو ریوز» و «لیدی گاگا» که از او حمایت می‌کنند را هدف تحریم قرار می‌دهد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا