نگاهی به نقش مهران مدیری در سریال«خاتون»

مهران مدیری در دوران فعالیت حرفه‌ای خود، در کنار کارگردانی ،بازیگری را نیز دنبال کرده و بیشتر در ساخته ‌های خودش ایفای نقش کرده است.

مهران مدیری  گاهی به ویژه در فیلم‌های سینمایی با کارگردان‌های دیگر نیز همکاری داشته است. البته او در سریال‌های خودش و نقش‌های کمدی، حضور موفق‌تری داشته است. حالا مهران مدیری حدود یک دهه پس از تجربه «قلب یخی»، جلوی دوربین تینا پاکروان رفته و نقش «جهانگیر روزبه» یا همان «دایی جون انگلیسی» را ایفا کرده. این کاراکتر به تازگی، همزمان با انتشار قسمت هشتم «خاتون» وارد قصه سریال شده است.

شخصیت «جهانگیر روزبه» تازه وارد قصه شده و هنوز جزئیات ویژگی‌های این کاراکتر مشخص نیست، اما بنا بر معرفی سریال از این شخصیت در سکانس ‌های پایانی قسمت ۸، «جهانگیر» مرد ثروتمندی است. که رابطه خوبی با انگلیسی‌ها دارد. «روزبه» چندان مورد اعتماد «خاتون» نیست، اما تنها کسی ‌است. که برای او باقی مانده است. مدیری در همان حضور کوتاه خود مخاطب را با این شخصیت آشنا و او را با خود همراه می‌کند.

این بازیگر با استفاده از سرخوشی و شوخ ‌طبعی این کاراکتر در رفتار، حرکات و لحن خود، او را همان طور که لازم است. شخصیت شیرین و بامزه‌ای نشان می‌دهد که چندان مسائل را جدی نمی‌گیرد. «روزبه» رابطه بسیار خوب و عمیقی با «خاتون» ندارد، اما در برابر او بی‌تفاوت هم نیست و حمایتگر است.

مدیری با نگاه مشکوک و کنجکاو خود، بُعد دیگری از این شخصیت یعنی غیرقابل پیش‌بینی و مورد اعتماد نبودن او را نیز به نمایش می‌گذارد. هرچند که مهران مدیری در فیلم «درخت گردو» که این روزها روی پرده سینماست، نتوانسته بازی قابل توجهی از خود ارائه بدهد. اما احتمالا «خاتون» نتیجه متفاوتی را برای او رقم می‌زند./خراسان

خروج از نسخه موبایل