سینمای جهان

آنجلینا جولی در ادامه فعالیت‌هایش از «جنایات جنگی» نوشت

آنجلینا جولی در ادامه فعالیت‌هایش برای احقاق حقوق غیرنظامیان در جنگ در حساب اینستاگرام خود بریده‌هایی از کنوانسیون‌های ژنو را به اشتراک گذاشته و بخش‌های مربوط به غیرنظامیان درگیر جنگ را برجسته کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنجلینا جولی، بازیگر و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در پست اینستاگرامی خود این کنوانسیون‌ها را «تلاشی برای محدود کردن صدمات جنگ و کاهش درد و رنج» توصیف کرد.

کنوانسیون‌های ژنو که در سال ۱۹۴۹ مورد توافق قرار گفتند، مجموعه‌ای از معاهدات و توافق‌های بین‌المللی هستند که استانداردهای رفتار با بیماران، مجروحان و غیرنظامیان را در زمان جنگ، تعیین می‌کنند.

آنجلینا جولی همچنین خلاصه‌ای از قوانین جنگی کنوانسیون‌های ژنو را به اشتراک گذاشته و نوشت، «هرگز نباید غیرنظامیان مورد هدف قرار گیرند» و «پزشکان و مددکاران باید محافظت شوند.» «چیزهایی که غیرنظامیان برای بقا به آن‌ها نیاز دارند – مانند غذا و آب – نباید نابود شده یا از آنان دریغ شود.»

این بازیگر برنده اسکار همچنین نوشت: تجاوز و دیگر انواع خشونت جنسی به‌صراحت ممنوع اعلام شده است. نقض این قوانین یک جنایت جنگی است.

آنجلینا جولی به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل، در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان فعالیت کرده و توجهات را به بحران‌های انسانی در سراسر جهان از جمله میانمار و یمن جلب کرده است.

او همچنین به اوکراین پرداخته و به‌طور بخصوص، بیان کرده است که کودکان «بیشترین هزینه‌ را خواهند پرداخت.»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا