سینمای جهان

جایزه بوکر ۲۰۲۰ به پسری از طبقه کارگر رسید

داگلاس استوارت برای نوشتن نخستین رمان خود با نام «شوگی بین» جایزه بوکر را دریافت کرد.

به نقل از گاردین، داگلاس استوارت نویسنده اسکاتلندی آمریکایی برای نوشتن اولین رمانش با عنوان «شوگی بین/Shuggie Bain» جایزه بوکر را از آن خود کرد.

این کتاب که براساس زندگی خود استوارت نوشته شده، داستان پسری است که در دهه ۸۰ میلادی در گلاسکو اسکاتلند با مادر معتادش در فقر زندگی می کند.

استوارت ۴۴ ساله خودش را اینگونه توصیف می کند: پسری از طبقه کارگر که دوره های متفاوتی در زندگی داشت و دیر به نوشتن روی آورد.

داگلاس استوارت دومین نویسنده اسکاتلندی بعد از جیمز کلمن (برنده بوکر ۱۹۹۴) است، که توانسته جایزه ۵۰ هزار پوندی بوکر را دریافت کند. جیمز کلمن برای کتاب «چقدر دیر بود، چقدر دیر» این جایزه را برده بود؛ کتابی که  استوارت از آن به عنوان اثری که زندگی‌اش را تغییر داد، یاد می کند.

استوارت یکی از چهار نویسنده رمان اولی در میان ۶ نامزد نهایی جایزه بوکر امسال بود.

سال گذشته برناردین اواریستو و مارگارت اتوود به ترتیب برای نوشتن رمان ‌های «دختر، زن، دیگر» و «وصیت‌ها» به طور مشترک جایزه بوکر را دریافت کردند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا