سینمای جهان

هیروکازو کورئیدا کارگردان ژاپنی در لس‌آنجلس تجلیل می شود

کارگردان نامدار ژاپنی قرار است در نمایشگاهی از فیلم‌ها و چهره‌های نوظهور سینمای ژاپن تجلیل شود.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، در نمایشگاهی که در لس‌آنجلس برگزار می‌شود از هیروکازو کورئیدا توسط سازمان توسعه صنعت بصری ژاپن قدردانی می‌شود.

در این رویداد که از ۲۷ سپتامبر تا یکم اکتبر برگزار می‌شود، ۴ فیلم سینمایی جدید ژاپنی که جایزه برده‌اند نمایش داده می‌شود و یک شب هم به افتخار کورئیدا که با فیلم «دله دزدها» در سال ۲۰۱۸ برنده نخل طلای کن شد، به وی اختصاص می‌یابد.

کورئیدا پس از نمایش فیلم «مثل پدر، مثل پسر» درامی درباره جابه‌جا شدن کودکان که مدتی اسپیلبرگ و کمپانی دریم ورکز او قصد بازسازی آن را داشتند، در یک گفت و گوی ویدئویی زنده شرکت خواهد کرد.

۴ فیلمی که قرار است نمایش داده شوند هم شامل «گمشده» ساخته کاتایاما شینوز که برنده جایزه فانتزی ۲۰۲۲ شد، «کوچک، آهسته اما ثابت» ساخته میاکه شو که امسال به جشنواره برلین راه یافت، «کنار رودخانه موکولیتا» سفری احساسی به کارگردانی اوگیگامی نائوکو که در جشنواره‌های مهم آسیایی از جمله بوسان، توکیو و اسب طلایی تایپه نمایش داده شد و «دگردیسی بل» ساخته کاریاما شونسوکه اقتباسی از یک مانگای پرطرفدار است، می‌شود.

کورئیدا تنها با «دله دزدها» به کن نرفته بلکه «حقیقت» فیلمی به زبان فرانسوی را ساخته و با «دلال» اولین فیلم کره‌ای زبان خود امسال در کن حضور داشته است.

«حقیقت» اولین تلاش کورئیدا در ساخت فیلم به زبانی غیرژاپنی که با بازی کاترین دونو، ژولیت بی نوش و ای تن هاوک ساخته شد، در جشنواره ونیز ۲۰۱۹ به نمایش درآمد.

ژاپن پروژه «نمایش فیلم‌های ژاپنی» را به تازگی شروع کرده تا به گسترش فیلم ژاپنی در خارج از کشور کمک کند. آژانس امور فرهنگی با حمایت دولت در همین راستا ایجاد شده و انجام این امر را برعهده دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا