سینمای جهان

کوئنتین تارانتینو فیلمی برای مارول کارگردانی نمی‌کند

کوئنتین تارانتینو می‌گوید حاضر نیست فیلمی برای استودیوی مارول بسازد، تارانتینو بیان می‌کند مارول فقط نوکر می‌خواهند.

«کوئنتین تارانتینو» مدتی ایده کارگردانی یک فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) با رده سنی بزرگسال را بررسی کرد اما می‌گوید تمایلی به همکاری با مارول ندارد. تارانتینو که به تازگی کتاب «تعمق سینما» (Cinema Speculation) را منتشر کرده کارگردانان «دنیای سینمایی مارول» را «نوکر» می‌خواند.

تارانتینو در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» می‌گوید: «برای ساختن چنین فیلم‌هایی باید نوکر باشید. من نوکر نیستم. دنبال کار نمی‌گردم.»

تارانتینو کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) در کتاب جدیدش می‌نویسد فیلمسازان نباید منتظر سقوط فیلم‌های ابرقهرمانی مانند فیلم‌های موزیکال استودیویی دهه ۱۹۶۰ بمانند. او به «لس‌آنجلس تایمز» چنین نظرهایی را «حرف‌های طعنه‌آمیز ناچیزی» می‌داند که از دهانش بیرون پریده است.

«کوئنتین تارانتینو» می‌گوید: «این قیاس جواب می‌دهد چون سلطه آن‌ها شبیه یکدیگر است.» این فیلمساز در ادامه می‌گوید تمایلی به همکاری با مارول ندارد چرا که هالیوود به ندرت فیلم‌های پرهزینه‌ای از نوع او می‌سازد: «البته، «جنگ ستارگان» را دوست داشتم. چگونه می‌توان دوست نداشت؟ اما به یاد می‌آورم – این اما جنبه منفی ندارد، بلکه مثبت است. فیلم من را کاملاً با خود همراه کرد و فراز و نشیب این شخصیت‌ها را حس می‌کردم… وقتی نور سالن برمی‌گشت حس خیلی خوبی داشتم. و نگاهی به اطراف می‌انداختم و لحظه‌ای به یک حس قدرشناسی می‌رسیدم و فکر می‌کردم: «وای! چقدر خوش گذشت!»»

کوئنتین تارانتینو ادامه می‌دهد: «حالا، لزوماً به چنین فیلم‌هایی علاقه ندارم. دست آخر، بیشتر آدم فیلم‌های چون «برخورد نزدیک [از نوع سوم]» (Close Encounters of the Third Kind) هستم، ایده‌های بزرگ‌تر و اسپیلبرگ خود را متعهد می‌داند که برای مردم عادی فیلم‌های حماسی بسازد، نه فقط سینه‌فیل‌ها. فیلم‌های انگشت‌شماری بودند که نقطه اوجی از نوع «برخورد نزدیک» داشتند.»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا