سینمای جهان

جشنواره‌ای که موج دوم کرونا را بوجود آورد/ انتقاد از مسئولان

مصری ها جشنواره فیلم «الجونه» را که به تازگی به صورت فیزیکی برگزار شد مقصر افزایش میزان مبتلایان به کرونا می دانند.

به نقل از ال مانتیور، از روز ۱۵ نوامبر به این طرف نفر ۹ از هنرمندان مصری که در فستیوال سینمایی الجونه (El-Gouna Film Festival) حضور داشته اند، تست کرونایشان مثبت اعلام شده است. این فستیوال بین روزهای ۲۳ تا ۳۰ اکتبر در شهر الجونه در ساحل دریای سرخ برگزار شد.

به دنبال اعلام این خبر، کاربران فضای مجازی از سرمایه گذاران این فستیوال یعنی برادران ساویرس (نجیب و سمیح) و همینطور دیگر مسئولان جشنواره که برای کسب پول و شهرتِ بیشتر موج دوم این ویروس را در کشور مصر به وجود آورده اند، انتقاد کردند.

از روز ۳ تا ۶ نوامبر نیز ۱۰ نفر از حاضرین در فستیوال تست کرونایشان مثبت اعلام شد که از میان آنها می توان به نشوا مصطفی، بسما، احمد داود، اسیر یاسین، سلمه ابودیف و زینب قریب اشاره کرد.

محمد المنصور روزنامه نگار مصری روز ۵ نوامبر در صفحه فیسبوک خود به انتقاد از برادران ساویرس پرداخته و از آنها خواسته بود جوابگوی این مساله باشند. به گفته این روزنامه نگار قطعا کارگران و رانندگان حاضر در فستیوال و نزدیکان آنها که با این هنرمندان در ارتباط بوده اند نیز این موج بیماری را گسترش داده اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت مصر، یک روز پیش از برگزاری فستیوال میزان مبتلایان در کشور مصر ۱۷۸ نفر بوده در حالی که روز ۸ نوامبر این تعداد به ۲۳۹ نفر رسیده است، عددی که بالاترین میزان مبتلایان در کشور مصر در سه ماهه گذشته را نشان می دهد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا