سینمای جهان

«برگ‌های افتاده» محبوب‌ترین فیلم منتقدان کن شد

«برگ‌های افتاده» موفق شد تا مقام اول را در جدول آرای منتقدان فیلم کن به دست آورد.

به نقل از اسکرین، «برگ‌های افتاده» ساخته آکی کوریسماکی با کسب میانگین امتیاز ۳.۲ در صدر جدول آرای منتقدان جهانی حاضر در جشنواره کن قرار گرفت.

این فیلم تراژدی‌-کمدی ۴ امتیاز کامل (عالی) را از آنتون دولین از «مدوزا» به دست آورد. منتقد پوستیف، مجله تایم و سایت راجر ایبرت هم از جمله ۶ منتقدی بودند که به فیلم امتیاز ۳ (خوب) دادند و ۲ امتیاز ۲ (متوسط) دیگر هم دریافت کرد.

«برگ‌های افتاده» درباره یک مغازه‌دار و زنی است که یک شب در هلسینکی با هم آشنا می‌شوند.

سبک کارهای کوریسماکی تحت تاثیر فیلمسازان مشهور فرانسوی ژان-پیر ملویل و روبر برسون و بخش عمده کارهای وی از جمله همین فیلم اخیر وی، در شهر هلسینکی شکل می‌گیرند.

به گفته کوریسماکی این فیلم فصل چهارم از سه‌گانه کارگری او شامل «سایه‌ها در بهشت»، «آریل» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی» و یک قصه عاشقانه شبیه آن فیلم‌هاست.

دیگر فیلمی که به فهرست امتیازهای منتقدان افزوده شد «باشگاه صفر» جسیکا هاسنر بود که میانگین امتیاز ۱.۷ را از منتقدان کسب کرد.

این درام روان‌شناختی از فیلمساز اتریشی یک صفر (بد) از زاچارک و یک امتیاز یک (ضعیف) از پیتر برادشاو از گاردین دریافت کرد. منتقد تلگراف و بانکوک پست از جمله ۷ منتقدی بودند که امتیاز ۲ به آن دادند و که کلریس فابر از لوموند امتیاز ۳ به آن داد.

داستان این فیلم در یک مدرسه شبانه روزی دخترانه می‌گذرد که معلم آن دانش‌آموزانش را به غذا نخوردن ترغیب می‌کند.

تا پیش از این بالاترین امتیاز منتقدان متعلق به «می دسامبر» و «آناتومی یک سقوط» با امتیاز ۳ بود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا