سینمای جهان

«کورساژ» بهترین فیلم جشنواره لندن شد

«کورساژ» ساخته «ماری کروتزر» جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین جشنواره سالانه فیلم لندن را از آن خود کرد.

به نقل از اسکرین، «کورساژ» با نقش‌آفرینی «ویکی کریپس» که روایتی از زندگی الیزابت اتریش-مجارستان است، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

ساخته «ماری کروتزر» که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد و در ادامه در جشنواره‌هایی چون سارایوو، تورنتو و سن سباستین هم به نمایش گذاشته شد، نماینده رسمی سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.

فیلم «سرزمین خدا» ساخته «هالینور پالماسون» تقدیر ویژه جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم اول جشنواره هم به فیلم «۱۹۷۶» به کارگردانی «مانئلا مورتلی» رسید و فیلم «جوی لند» از «سعیم صدیق» هم تقدیر ویژه این بخش را دریافت کرد.

در سایر بخش‌ها، «همه آنچه نفس می‌کشد» ساخته «شانوک سن» برنده جایزه بهترین مستند جشنواره شد و «زندگی کیف آبی» ساخته مشترک «لیسا سلبی»، «ربکا هرش لوید» و «الکس فرای» هم به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره انتخاب شد.

«من پا ندارم و باید بدوم» به کارگردانی «یو لی» هم جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره را دریافت کرد.

شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور انگلستان است که در تاریخ ۵ تا ۱۶ اکتبر (۱۳ تا ۲۴ مهر) در شهر لندن برگزار شد و «تفریق» ساخته مانی حقیقی و محصول ایران و فرانسه در بخش جسارت، «تابستان با امید» ساخته صدف فروغی و محصول کانادا و ایران را در بخش سفر و فیلم کوتاه «پرونده» به نویسندگی و کارگردانی سونیا حداد و تهیه‌کنندگی پیمان شادمانفر هم در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته شدند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا