سینمای جهان

«گلادیاتور ۳» با الهام از «پدرخوانده» ساخته می شود

ریدلی اسکات از توسعه ایده‌های «گلادیاتور ۳» خبر داد و اعلام کرد که این فیلم شبیه به مقیاس سه‌گانه «پدرخوانده» ساخته خواهد شد.

به گزارش سینما شارپ، ریدلی اسکات، کارگردان پرآوازه، پیش از اکران «گلادیاتور ۲» که دو ماه دیگر در سینماها اکران خواهد شد و هزینه‌ای هنگفت برای تولید آن گزارش شده است، در مصاحبه‌ای با مجله فرانسوی Premiere فاش کرد که قصد دارد قسمت سوم «گلادیاتور» را به‌عنوان پایان سه‌گانه این مجموعه بسازد. او در این مصاحبه اظهار داشت که ایده‌های مربوط به «گلادیاتور ۳» با ابعادی شبیه به سه‌گانه «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا در ذهنش شکل گرفته است.

او گفت: «من واقعاً دارم با ایده «گلادیاتور ۳» بازی می‌کنم. نه، جدی می‌گویم! من این جرقه را روشن کردم… پایان «گلادیاتور ۲» شبیه پایان «پدرخوانده» است، جایی که مایکل کورلئونه خود را در شغلی می‌بیند که نمی‌خواست و از خود می‌پرسد: “و حالا، پدر، من باید چه کنم؟” بنابراین، فیلم بعدی در مورد مردی خواهد بود که نمی‌خواهد جایی باشد که هست.»

این بدان معناست که پل مسکال در نقش لوسیوس وروس بازخواهد گشت و برخلاف راسل کرو در نسخه اصلی «گلادیاتور»، نخواهد مرد. مسکال در مصاحبه‌ای دیگر با همان مجله تأیید کرد که اسکات با او درباره این ایده صحبت کرده است.

او در این باره گفت: «بله، ریدلی دیروز با من درباره آن صحبت کرد! بنابراین منتظرم ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما این موضوع قطعاً برایم جذاب است. اما نباید عجله کرد: داستان باید منسجم باشد.»

برای این که ساخت قسمت سوم عملی شود، «گلادیاتور ۲» باید موفقیت بزرگی در گیشه کسب کند. البته، این موضوع به نظر محتمل می‌رسد؛ زیرا این فیلم یکی از مورد انتظارترین آثار سال است. اما گزارش‌هایی وجود دارد که بودجه فیلم به ۳۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است؛ رقمی مشابه با فیلم‌های ابرقهرمانی، حتی بیشتر از اکثر فیلم‌های مارول. بنابراین احتمالاً برای تولید قسمت سوم، این فیلم باید حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

در مصاحبه‌ای با مجله Total Film، کارگردان فیلم «بلید رانر» گفت که تنها یک شرط غیرقابل مذاکره برای بازگشت او به مجموعه «گلادیاتور» وجود دارد: فیلم باید دوباره در رم ساخته شود.

او توضیح داد: «همه سؤالات را مرور می‌کنی. آیا می‌توانم دوباره به رم برگردم؟ آیا می‌توانم دوباره به کولوسئوم بروم؟ چون قبلاً با راسل کرو این کار را کردیم. و پاسخ این است: باید در کولوسئوم باشی چون نام فیلم «گلادیاتور» است. نمی‌دانم چطور بدون بازگشت به کولوسئوم این کار را می‌شود انجام داد. وگرنه دلیلی برای ساخت فیلم نیست.»

فیلم «گلادیاتور ۲» که در تاریخ ۱۵ نوامبر اکران خواهد شد، ستارگانی مانند پدرو پاسکال، جوزف کویین، فرد هچینگر، کانی نیلسن و دنزل واشنگتن را در خود جای داده است. به امید اینکه اسکات ۸۶ ساله مجبور نباشد برای ساخت فیلم سوم ۲۴ سال دیگر صبر کند، زیرا تا آن زمان ممکن است او دیگر در قید حیات نباشد.

 

 

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا