سینمای جهان

درگذشت مگی اسمیت، بازیگر برنده اسکار «هری پاتر» در سن ۸۹ سالگی

مگی اسمیت، بازیگر برجسته بریتانیایی و ستاره سریال‌ها و فیلم‌های مشهوری مانند «هری پاتر» و «دانتون ابی»، در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش سینما شارپ، مگی اسمیت، بازیگر تحسین‌شده بریتانیایی، در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

پسران او، توبی استیونز و کریس لارکین، خبر درگذشت مادرشان را تأیید کردند. در بیانیه‌ای که به رسانه‌های بریتانیا ارائه شده، اعلام کردند: «او صبح زود جمعه، ۲۷ سپتامبر، در بیمارستان به آرامی درگذشت.

«او شخصی بسیار خصوصی بود و در پایان زندگی‌اش در کنار دوستان و خانواده بود. او دو پسر و پنج نوه دلسوز را از خود به جا گذاشته که از فقدان این مادر و مادربزرگ فوق‌العاده بسیار ناراحت هستند.

«ما مایلیم از کارکنان فوق‌العاده بیمارستان چلسی و وست‌مینستر برای مراقبت‌ها و مهربانی بی‌وقفه‌شان در روزهای پایانی زندگی او تشکر کنیم. از شما برای پیام‌های محبت‌آمیز و حمایت‌هایتان سپاسگزاریم و درخواست می‌کنیم در این زمان، به حریم خصوصی ما احترام بگذارید.»

اسمیت یکی از بزرگترین ستارگان سینما و تئاتر بریتانیا بود و برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های نمادینی همچون «هری پاتر» و «دانتون ابی» به یاد خواهد ماند.

او در سری فیلم‌های «هری پاتر» نقش پروفسور مک‌گونگال را بازی کرد و مسئولیت هدایت گروه گریفیندور و معاونت آلبوس دامبلدور را بر عهده داشت.

در «دانتون ابی» نیز نقش وایولت کرالی، کنتس بیوه گرانتهام را بازی می‌کرد و برخی از بهترین دیالوگ‌ها را در این درام تاریخی نوشته جولیان فلووز ادا می‌کرد.

هم‌بازی او در «دانتون ابی»، هیو بونوویل، به بی‌بی‌سی گفت که او یک «افسانه واقعی» در جامعه بازیگری بود. «هر کسی که با مگی در یک صحنه بازی کرده باشد، از دقت، طنز و استعداد فوق‌العاده‌اش سخن خواهد گفت.»

اسمیت در طول دوران حرفه‌ای خود، دو جایزه اسکار کسب کرد. اولین جایزه او در سال ۱۹۷۰ برای فیلم The Prime of Miss Jean Brodie و دومین جایزه او در سال ۱۹۷۹ برای فیلم California Suite بود. او همچنین چهار جایزه امی، سه جایزه برای «دانتون ابی»، و هشت جایزه بفتا را در کارنامه خود داشت.

مگی اسمیت که در سال ۱۹۳۴ به دنیا آمد، فعالیت‌های نمایشی خود را به عنوان یک نوجوان در تئاتر آکسفورد آغاز کرد. او نام خود را به عنوان یک بازیگر کلاسیک در تولیداتی همچون Othello در سال ۱۹۶۵ به دست آورد. آثار برجسته او شامل Sister Act، Gosford Park و The Lady in the Van نیز می‌شوند.

او در سال ۱۹۵۶ در برادوی با نمایش New Faces of 1956 در کنار جین کانل و بیلی هایس روی صحنه رفت. در سال ۱۹۷۵، در نمایش زندگی خصوصی نوشته نوئل کاوارد و در سال ۱۹۷۹ در نمایش شب و روز نوشته تام استوپارد نقش‌آفرینی کرد.

اما شاید بزرگترین موفقیت او در برادوی در سال ۱۹۹۰ با تولید تحسین‌شده نمایش Lettice and Lovage بود. نقشی که به طور خاص برای او نوشته شده بود و باعث شد که هم او و هم مارگارت تیزاک، که نقش مکمل را بازی می‌کرد، برنده جایزه تونی شوند.

اسمیت در سال ۱۹۹۰ توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان “بانو فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا” مفتخر شد.

او بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴ با رابرت استیونز ازدواج کرد و سپس در سال ۱۹۷۵ با بورلی کراس ازدواج کرد و تا زمان مرگ کراس در سال ۱۹۹۸ با او زندگی کرد. پسران او، استیونز و لارکین، هر دو راه مادرشان را در حرفه بازیگری ادامه دادند.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا