سینمای جهان

بازگشت دنیل دی‌لوییس به سینما با فیلم «شقایق» به کارگردانی پسرش

دنیل دی‌لوییس پس از بازنشستگی از بازیگری در سال ۲۰۱۷، با فیلم «شقایق» به پرده سینما بازمی‌گردد.

به گزارش سینما شارپ، دنیل دی‌لوییس واقعاً به بازیگری بازمی‌گردد و در فیلم «شقایق » از استودیوی Focus Features و Plan B به کارگردانی پسرش، رونان دی‌لوییس، حضور خواهد داشت.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی رونان دی‌لوییس، پسر این بازیگر سه‌بار برنده اسکار است. پدر و پسر با هم فیلمنامه این فیلم را نوشته‌اند که به روابط پیچیده بین پدران، پسران و برادران و پویایی پیوندهای خانوادگی می‌پردازد. آخرین باری که دنیل دی‌لوییس روی پرده سینما ظاهر شد، در فیلم «رشته خیال» (Phantom Thread) ساخته پل توماس اندرسون در سال ۲۰۱۷ بود.

دنیل دی‌لوییس در این فیلم با بازیگرانی همچون شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و سافیا اوکلی-گرین همبازی خواهد بود.

بن فوردزمن (از فیلم «Love Lies Bleeding») به‌عنوان فیلمبردار، جین پتری (طراح لباس سریال «The Crown») به‌عنوان طراح لباس و کریس اودی (طراح تولید فیلم «Zone of Interest») در این پروژه حضور دارند.

پیتر کوجاوسکی، رئیس استودیوی Focus Features، اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم بیشتر از این برای همکاری با رونان دی‌لوییس در اولین فیلم سینمایی‌اش که با همکاری خلاقانه دنیل دی‌لوییس ساخته شده است، هیجان‌زده باشیم. آن‌ها فیلمنامه‌ای بی‌نظیر نوشته‌اند و ما بی‌صبرانه منتظریم تا این چشم‌انداز مشترک را به مخاطبان سراسر جهان ارائه دهیم.»

رونان دی‌لوییس یک نقاش و فیلمساز موفق است که آثارش به‌طور گسترده در ایالات متحده به نمایش درآمده است. اولین نمایش بین‌المللی انفرادی او در ۲ اکتبر در هنگ‌کنگ آغاز می‌شود و نمایش‌های آینده‌ای در نیویورک و لس‌آنجلس خواهد داشت. کمپانی Universal Pictures International توزیع بین‌المللی این فیلم را برای Focus Features بر عهده خواهد داشت.

آیا دنیل دی‌لوییس بزرگ دوباره به بازیگری بازمی‌گردد؟

این برنده سه‌بار اسکار اخیراً توسط روزنامه بریتانیایی Daily Mail در صحنه فیلمبرداری یک فیلم جدید در انگلستان که شان بین هم در آن حضور دارد، دیده شده است.

این روزنامه گزارش داده که پروژه‌ای ناشناخته به نام «Avelyne» در دست ساخت است، هرچند هیچ نشانه‌ای از این فیلم به‌صورت آنلاین وجود ندارد. دی‌لوییس، با سبیل‌های چرخشی، در حالی که موتورسیکلت می‌رانده همراه با شان بین در حال فیلمبرداری یک صحنه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فیلمبرداری در منچستر انجام می‌شود و گروه پرکاری در صحنه حضور داشته‌اند.

احتمالاً این نقش کوتاه یا لطفی به دوستی بوده است و بازگشت کامل دی‌لوییس به بازیگری نیست. نمایندگان شان بین و نمایندگان پیشین دی‌لوییس در این باره نظری نداده‌اند.

دی‌لوییس در سال ۲۰۱۷ به‌طور جنجالی از بازیگری بازنشسته شد. در پیامی از طریق نماینده‌اش، لسلی دارت، او اعلام کرد: «دنیل دی‌لوییس دیگر به‌عنوان بازیگر فعالیت نخواهد کرد. او از همه همکاران و مخاطبانش در طول این سال‌ها بسیار سپاسگزار است. این تصمیمی شخصی است و او و نمایندگانش در این خصوص اظهارنظر بیشتری نخواهند داشت.»

دی‌لوییس برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم‌های «لینکلن» (2012)، «خون به پا خواهد شد» (2007) و «پای چپ من» (1990) شده است. او همچنین برای فیلم‌های «رشته خیال» (2017)، «دار و دسته‌های نیویورکی» (2002) و «به نام پدر» (1993) نامزد اسکار شده بود. کارنامه او از اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و شامل نقش‌های اصلی در فیلم‌هایی مانند «نه» (2009)، «تصنیف جک و رز» (2005)، «ساحر» (1996) و «آخرین موهیکان» (1992) است.

این بازیگر همیشه پروفایل پایینی داشته و از شهرت دوری کرده است. در یک حضور عمومی نادر، او در ژانویه امسال در یک رویداد برای فیلم «قاتلان ماه گل» اثر مارتین اسکورسیزی شرکت کرد. این فیلمساز شوخی کرد که امیدوار است دی‌لوییس را از بازنشستگی خارج کند تا یک فیلم دیگر بسازد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا