سینمای جهان

انتشار فیلم «تولد» با بازی کوری فلدمن پس از ۲۰ سال انتظار

فیلم «تولد» با بازی کوری فلدمن و کارگردانی اوخنیو میرا پس از دو دهه تأخیر، بالاخره در سینماهای آمریکا و VOD منتشر می‌شود.

به گزارش سینما شارپ، پس از دو دهه، یکی از نقش‌های گم‌شده کوری فلدمن بالاخره به نمایش گذاشته می‌شود.

این بازیگر به تازگی به سوال بزرگ و مهم درباره دلیل تأخیر ۲۰ ساله فیلم «تولد» به کارگردانی اوخنیو میرا در سال ۲۰۰۴ پاسخ داده است. این فیلم از طریق اکران محدود در سینماهای آمریکا در ماه‌های اکتبر و نوامبر و انتشار در پلتفرم‌های VOD در ۲۹ اکتبر به نمایش درمی‌آید.

فلدمن در گفت‌وگویی با Salon گفت: “من خودم نظریاتی دارم. پاسخ رسمی این است که تهیه‌کننده اجرایی فیلم گفته بود که نمی‌خواهد هیچ پیشنهادی را که بازپرداخت کامل هزینه‌های تولید نباشد، بپذیرد. ما می‌خواستیم فیلم در سینما اکران شود، اما بیشتر توزیع‌کنندگان حاضر به پرداخت پیش‌پرداخت نبودند یا فقط مقدار کمی از هزینه‌ها را می‌دادند و بقیه پرداخت‌ها را به بعد از اکران موکول می‌کردند. آن زمان دی‌وی‌دی‌ها در حال از بین رفتن بودند و شرایط در حال تغییر بود. او مقاومت کرد. ما در برخی جشنواره‌ها شرکت کردیم و نقدهای فوق‌العاده‌ای دریافت کردیم. فیلم توجهات لازم را جلب کرده بود، اما او گفت: ‘نه.’ همین بود که بود.”

فلدمن ادامه داد: “دوست داشتم پاسخ واضح‌تری داشته باشم. اما پس از ۲۰ سال، او بالاخره کوتاه آمد و فیلم را آزاد کرد. باید از کسی که این اجازه را داد تشکر کنیم.”

اگرچه فلدمن نامی از تهیه‌کننده‌ای که فیلم را این مدت طولانی نگه داشته بود نیاورد، اما گفت: “خوشحالم که تصمیم درستی گرفته شد و حالا مردم می‌توانند این فیلم دوست‌داشتنی را ببینند. اگرچه نتیجه ممکن است انتظارات مردم را برآورده نکند، اما فیلم ارزش خودش را دارد. این یک کمدی تاریک با سبک مشابه کارهای دیوید لینچ است.”

فیلم «تولد» در سال ۱۹۸۷ روایت می‌شود و داستان نورمن فارستر با بازی فلدمن را دنبال می‌کند که به جشن تولد پدر دوست‌دخترش می‌رود و درگیر توطئه‌ای از سوی یک فرقه روز رستاخیز می‌شود.

فلدمن اضافه کرد که “هیچ شکی نیست” که اگر این فیلم در سال ۲۰۰۴ منتشر می‌شد، مسیر حرفه‌ای او تغییر می‌کرد. او توضیح داد: “نمی‌خواهم وارد نظریات توطئه شوم. حس می‌کنم توقف این فیلم عمداً انجام شد و به همین دلیل هم بود.”

وی افزود: “افراد قدرتمندی بودند که نمی‌خواستند من موفق شوم. آنها می‌خواستند تصویری از یک قهرمان سقوط کرده، کسی که دیگر استعداد گذشته‌اش را ندارد و از مسیر حرفه‌ای خود منحرف شده است، به نمایش بگذارند. این تصویری بود که سعی کردند به من نسبت دهند. وقتی می‌گویم ‘آنها’، چه کسی می‌داند واقعاً چه کسانی هستند؟ تنها چیزی که می‌دانم این است که در طی سال‌هایی که فیلم‌های عالی می‌ساختم، این فیلم‌ها به نوعی منتشر نشدند یا دیده نشدند، و این فیلم هم نمونه بارز آن است. در عوض، فیلم‌های بی‌کیفیت که برای پول مجبور به بازی در آنها شدم، همه جا پخش شد. این اولین باری است که احساس اعتبار و تصدیق دارم — شکر خدا، در حالی که هنوز اینجا هستم و می‌توانم از آن لذت ببرم — که یک اثر هنری را تماشا کنم که برایم بسیار ارزشمند بوده است.”

این فیلم که توسط اوخنیو میرا و میکل آلوارینو نوشته شده، بازیگرانی مانند جک تیلور، اریکا پرایور، ریک مریل، ریچارد فلیکس، دیل دوما و رابرت لانگ را نیز در خود جای داده است.

پس از اولین اکران جهانی‌اش در جشنواره فیلم Sitges در سال ۲۰۰۴، این فیلم در سال ۲۰۲۱ توسط سرویس استریم اسپانیایی Filmin خریداری شد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا