سینمای جهان

فیلم «Rust» اولین نمایش جهانی خود را بدون حضور الک بالدوین تجربه می‌کند

فیلم وسترن مستقل «Rust» در جشنواره بین‌المللی Camerimage، سه سال پس از مرگ فیلم‌بردار هالینا هاچینز، رونمایی می‌شود.

به گزارش سینما شارپ، سه سال پس از مرگ دلخراش فیلم‌بردار «هالینا هاچینز» در صحنه فیلم‌برداری، فیلم وسترن مستقل «Rust» با بازی و تهیه‌کنندگی الک بالدوین بالاخره به نمایش عمومی درخواهد آمد. این فیلم برای اولین نمایش جهانی خود در اواخر نوامبر در جشنواره بین‌المللی Camerimage در لهستان انتخاب شده است؛ این جشنواره یکی از رویدادهای معتبر است که بر دستاوردهای فیلم‌برداری تمرکز دارد.

روز پنج‌شنبه جشنواره اعلام کرد که پس از اولین نمایش فیلم «Rust»، یک پنل بحث و گفت‌وگو برگزار خواهد شد تا به یاد و خاطره هاچینز احترام گذاشته شود.

سخنرانان در این مراسم شامل «جوئل سوزا»، نویسنده و کارگردان فیلم، خواهند بود؛ او نیز در جریان شلیک گلوله‌ای که منجر به مرگ هاچینز شد، از همان گلوله مجروح شده بود. همچنین «استفن لایت‌هیل»، مربی هاچینز در دوران تحصیلش در مؤسسه فیلم آمریکا، و «بیانکا کلاین»، فیلم‌برداری که پس از حل‌وفصل پرونده مرگ غیرعمد، به فیلم پیوست و فیلم‌برداری را تکمیل کرد، حضور خواهند داشت.

طبق گفته‌های برگزارکنندگان Camerimage، فیلم‌سازان در این پنل درباره اتفاقات پیرامون فیلم صحبت خواهند کرد و توضیحاتی درباره ادامه تولید پس از مرگ هاچینز ارائه خواهند داد. «حفظ دیدگاه هنری هاچینز، هرچند برای تمام اعضای تیم به‌شدت دشوار بود، اما بسیار مهم بود تا بتوانند وظیفه خود را در تکمیل این اثر انجام دهند.»

بر اساس گزارش یک منبع خارجی، الک بالدوین در این نمایش حضور نخواهد داشت، اگرچه او هم بازیگر اصلی و هم تهیه‌کننده فیلم است و این پروژه را به‌عنوان یک «پروژهٔ پرشور» توصیف کرده بود. هنوز مشخص نیست که آیا دیگر بازیگران اصلی فیلم مانند «تراویس فیمل»، «فرانسیس فیشر»، «جاش هاپکینز» و «پاتریک اسکات مک‌درموت» در این مراسم حضور خواهند داشت یا خیر.

جشنواره Camerimage در بیانیه‌ای اعلام کرد که داستان هاچینز نقطهٔ آغازین گفت‌وگویی درباره نقش زنان در فیلم‌برداری و سهم آن‌ها در هنر سینما خواهد بود. یکی دیگر از موضوعات کلیدی این گفت‌وگو، ایمنی در صحنه فیلم‌برداری است.

فاجعه‌ای که در صحنه فیلم‌برداری «Rust» در نیومکزیکو در سال ۲۰۲۱ رخ داد، سال‌ها مورد توجه شدید رسانه‌ها، دعواهای حقوقی و جنجال‌های عمومی قرار گرفت. خانواده هاچینز در اکتبر ۲۰۲۲ با تیم تولید فیلم به توافق رسیدند و همین توافق راه را برای ادامه فیلم‌برداری هموار کرد. اما اتهامات جنایی نیز مطرح شد: «هانا گوتیرز-رید»، مسئول سلاح فیلم، به جرم قتل غیرعمد محکوم شد و به ۱۸ ماه زندان محکوم گردید، درحالی‌که «دیو هالز»، دستیار اول کارگردان، در رابطه با سهل‌انگاری با سلاح مرگبار، به توافقی برای تخفیف مجازات رسید. بالدوین نیز به قتل غیرعمد متهم شد، اما پرونده او در ماه ژوئیه به‌طور ناگهانی مختومه اعلام شد. هفته گذشته، درخواست تجدیدنظر گوتیرز-رید برای بازبینی محکومیت او رد شد.

نمایش «Rust» در جشنواره Camerimage به‌عنوان رویای هاچینز برای این پروژه شناخته شده بود. طبق گفته جشنواره، او در مراحل اولیه فیلم‌برداری با «سوزا» درباره این رویداد صحبت کرده بود و او را متقاعد کرده بود که باید تلاش کنند فیلم را در این جشنواره به نمایش بگذارند. Camerimage هاچینز را به‌عنوان «یک فیلم‌بردار اوکراینی که عضوی از خانواده جشنواره بود» توصیف کرده است.

داستان «Rust» درباره یک پسر ۱۳ ساله (پاتریک اسکات مک‌درموت) است که پس از مرگ والدینش در دهه ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، مجبور می‌شود از خود و برادر کوچک‌ترش مراقبت کند. این پسر به‌همراه پدربزرگش (بالدوین) که به جرم قتل غیرعمد یک مزرعه‌دار محلی به اعدام محکوم شده است، به فرار می‌پردازد.

نمایش «Rust» لحظه‌ای احساسی را به جشنواره Camerimage اضافه خواهد کرد، که این دورهٔ آن نیز مانند همیشه قوی به نظر می‌رسد. سی و دومین دوره این جشنواره با نمایش فیلم حماسی جنگ جهانی دوم «Blitz» به کارگردانی «استیو مک‌کوئین» افتتاح خواهد شد، «کیت بلانشت» ریاست هیئت داوران مسابقه اصلی را بر عهده خواهد داشت و «هیرویوی سانادا» بازیگر سریال «شوگان» نیز یک جایزه ویژه تلویزیونی دریافت خواهد کرد. طی سال‌ها، Camerimage میزبان و تجلیل‌کننده بسیاری از فیلم‌سازان برجسته بوده است، از جمله اسامی‌ای چون «آلفونسو کوارون»، «انگ لی»، «کن لوچ»، «دیوید لینچ»، «کوئنتین تارانتینو»، «دنیس ویلنوو»، «آندری وایدا»، «پیتر ویر» و «ویم وندرس».

جشنواره Camerimage 2024 از ۱۶ تا ۲۳ نوامبر در شهر توریون، لهستان که جزو میراث جهانی یونسکو است، برگزار می‌شود. فهرست کامل فیلم‌های این دوره جشنواره اوایل نوامبر اعلام خواهد شد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا