سینمای جهان

پدرو آلمودوار برنده پنجاهمین جایزه چاپلین در جشنواره فیلم لینکلن سنتر

پدرو آلمودوار، فیلمساز برجسته اسپانیایی، در مراسمی ویژه در لینکلن سنتر به پاس دستاوردهای هنری‌اش تجلیل می‌شود.

به گزارش سینما شارپ، پدرو آلمودوار، نویسنده و کارگردان اسپانیایی برنده اسکار که با فیلم جدید خود The Room Next Door در فصل جوایز امسال موجی به پا کرده، به عنوان دریافت‌کننده پنجاهمین جایزه چاپلین از سوی «فیلم در لینکلن سنتر» معرفی شد.

این کارگردان برجسته در مراسمی در ۲۸ آوریل در لینکلن سنتر مورد تجلیل قرار می‌گیرد. این مراسم شامل نمایش بخش‌هایی از آثار او و حضور بازیگران، دوستان و همکارانش خواهد بود.

فیلم The Room Next Door با بازی جولین مور و تیلدا سوینتون، ماه گذشته برنده شیر طلایی بهترین فیلم در جشنواره فیلم ونیز شد. جایزه چاپلین روز جمعه در جشنواره فیلم نیویورک FLC و پیش از نمایش اولیه فیلم در آمریکا اعلام شد. این فیلم از ۲۰ دسامبر توسط Sony Pictures Classics در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

لسلی کلاینبرگ، رئیس «فیلم در لینکلن سنتر»، در بیانیه‌ای گفت: «پدرو آلمودوار یک استاد داستان‌گویی است که هنر و خلاقیتش تماشاگران و فیلم‌سازان را به یک اندازه مجذوب کرده است. از اولین فیلم‌هایش تاکنون، او ما را به دنیای عاطفی پررنگ، پیچیده و دلسوزانه‌ای فرو برده است. پدرو، به عنوان کسی که به توانایی سینما برای سرگرم کردن و روشن کردن تجربه انسانی باور دارد، قلب عاشقان فیلم در سراسر جهان را لمس کرده است.»

The Room Next Door اولین فیلم آلمودوار به زبان انگلیسی است و داستان زندگی اینگرید (با بازی جولین مور) و مارتا (با بازی تیلدا سوینتون) را دنبال می‌کند که در جوانی در یک مجله با هم کار می‌کردند. اینگرید بعدها یک رمان‌نویس خودنگار شد و مارتا به خبرنگاری جنگ روی آورد. پس از سال‌ها دوری، در شرایطی افراطی اما به طرز عجیبی دلنشین دوباره با هم ملاقات می‌کنند.

آلمودوار در سال ۲۰۰۳ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را برای Talk to Her برد و همچنین برای بهترین کارگردانی نامزد شد. او در سال ۲۰۰۰ برای فیلم All About My Mother جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (که آن زمان فیلم خارجی نامیده می‌شد) را کسب کرد. دیگر آثار برجسته او شامل Women on the Verge of a Nervous Breakdown (۱۹۸۸)، Tie Me Up! Tie Me Down! (۱۹۸۹)، Volver (۲۰۰۶) و Pain and Glory (۲۰۱۹) هستند که دو فیلم آخر همکاری‌های طولانی‌مدت او با پنه‌لوپه کروز و آنتونیو باندراس را به نمایش می‌گذارند.

آلمودوار تاکنون پنج جایزه بفتا، سه جایزه گویا برای بهترین کارگردانی، چهار جایزه سزار و جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه در جشنواره کن را به دست آورده است.

سال گذشته، جف بریجز دریافت‌کننده این جایزه بود که تاکنون به چهره‌های برجسته‌ای چون آلفرد هیچکاک، سیدنی پوآتیه، باربارا استرایسند، مارتین اسکورسیزی، مریل استریپ، اسپایک لی، کیت بلانشت و وایولا دیویس اعطا شده است. این مراسم یک منبع مالی مهم سالانه برای سازمان غیرانتفاعی «فیلم در لینکلن سنتر» به شمار می‌رود.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا