سینمای جهان

فرانسیس فورد کوپولا از تاد فیلیپس و فیلم “جوکر ۲” دفاع کرد

کوپولا در حمایت از تاد فیلیپس، سازنده "جوکر: جنون مشترک"، از جسارت او در مواجهه با انتظارات مخاطبان تقدیر کرد.

به گزارش سینما شارپ، فرانسیس فورد کوپولا در حالی از تاد فیلیپس، کارگردان فیلم “جوکر: جنون مشترک“، حمایت کرد که این فیلم نیز مانند آخرین فیلم خود کوپولا، “مگالوپلیس“، در گیشه ناکام بوده است.

دنباله‌ی فیلم جوکر، که این هفته در سینماها به نمایش درآمد، بسیار پایین‌تر از انتظارات ظاهر شده و اولین فیلم کتاب کمیک هالیوودی است که امتیاز D از تماشاگران دریافت کرده است. این واکنش منفی از سوی مخاطبان تعجب‌آور نبود، زیرا این دنباله به شکل غیرمنتظره‌ای یک موزیکال است، چیزی که ممکن است طرفداران اولیه فیلم انتظار نداشتند.

کوپولا در پستی در شبکه‌های اجتماعی از فیلم‌های فیلیپس تمجید کرد و گفت که این کارگردان همیشه مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند و فیلم‌هایش لذت‌بخش هستند. او در این پست نوشت: «فیلم‌های تاد فیلیپس همیشه مرا حیرت‌زده کرده و لذت بخش بوده‌اند. او همیشه یک قدم از مخاطب جلوتر است و چیزی را ارائه می‌دهد که انتظارش را ندارند. به تاد برای “جوکر: جنون مشترک” تبریک می‌گویم.»

این امتیاز D، اندکی بدتر از امتیاز D+ است که فیلم مگالوپلیس کوپولادر اکران هفته گذشته دریافت کرده بود. مگالوپلیس که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلار ساخته شده است، تنها ۴ میلیون دلار در اولین هفته اکران خود به‌دست آورد و انتظار می‌رود این هفته نیز کمتر از ۱ میلیون دلار کسب کند. کوپولا برای ساخت این فیلم، از هیچ استودیوی بزرگی کمک نگرفت و هزینه‌های آن را شخصاً تأمین کرد.

در همین حال، جوکر: جنون مشترک، با حضور واکین فینیکس و لیدی گاگا، بدون مشکل ساخته شد. دنباله این فیلم که بودجه‌ای بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار داشت، با افزایش قابل‌توجهی در هزینه‌ها نسبت به اولین فیلم مواجه بود. اولین جوکر که در سال ۲۰۱۹ اکران شد، ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان به‌دست آورد و نامزدی‌های متعددی در اسکار کسب کرد، از جمله بهترین بازیگر برای واکین فینیکس.

با اینکه انتظار می‌رفت جوکر ۲ حدود ۷۰ میلیون دلار افتتاحیه داشته باشد، اما بررسی‌ها و بازخوردها باعث شد این عدد کاهش یابد و اکنون پیش‌بینی می‌شود افتتاحیه فیلم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار باشد.

در نهایت، کوپولا در پست اینستاگرام خود به افتخار فیلمبردار جوکر ۲، لارنس شر، اشاره کرد که گفته بود فیلم موزیکال مشهور کوپولا در سال ۱۹۸۱، One From the Heart، الهام‌بخش جوکر: جنون مشترک بوده است.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا