سینمای جهان

سرشه رونان از فیلم جنگی “Blitz” و تأثیر نقش زنان در جنگ جهانی دوم می‌گوید

سرشه رونان در فیلم جدید استیو مک‌کوئین با نام "Blitz" درباره تأثیر زنان در جنگ و تجربه حضور در نقش مادر صحبت می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، سرشه رونان، الیوت هفرنان، استیون گراهام و بنجامین کلمنتاین، بازیگران فیلم جدید استیو مک‌کوئین با نام “Blitz” به همراه نویسنده و کارگردان این فیلم، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن با خبرنگاران دیدار کردند. این کنفرانس پیش از اکران جهانی فیلم، که آغازگر شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم لندن BFI است، برگزار شد.

این فیلم داستان یک پسر ۹ ساله به نام جورج (با بازی هفرنان) را در دوران جنگ در لندن روایت می‌کند. پس از اینکه مادر جورج، ریتا (با بازی سرشه رونان)، او را برای حفظ امنیت به حومه انگلستان می‌فرستد، جورج تلاش می‌کند به تنهایی به خانه و نزد مادر و پدربزرگش در شرق لندن بازگردد. این در حالی است که ریتای نگران به دنبال فرزندش است.

رونان درباره بازی در نقش یک زن در زمان جنگ گفت: «بی‌شک این کار برای زنان جوان آن دوران بسیار دشوار بوده است.» او همچنین به تأثیر بزرگ جنگ بر نقش زنان اشاره کرد: «ما می‌دانیم که آن لحظه چقدر برای زنان مهم بود و چه نقشی کلیدی در آن زمان داشتند.»

مک‌کوئین نیز اضافه کرد که بسیاری از فیلم‌های جنگی صرفاً نقش زنان را به ارائه یک فنجان چای محدود کرده‌اند. اما رونان درباره اثرگذاری جنگ در طول فیلم‌برداری گفت که برخلاف پروژه‌های دیگر، پس از پایان فیلم‌برداری نمی‌توانست از مسئله جنگ فرار کند. او گفت: «هیچ راه فراری نبود. وقتی تلویزیون را روشن می‌کردید، همان صحنه‌های جنگ را می‌دیدید.»

رونان ادامه داد: «اولین باری بود که در یک پروژه هیچ راهی برای فرار از واقعیت جنگ وجود نداشت. این تجربه انگیزه زیادی برای ادامه کار به ما داد. هرچند نمی‌دانم آیا درست است که بگویم از این تجربه قدردان هستم، ولی به هر حال این احساس را داشتم.»

مک‌کوئین نیز اضافه کرد: «احساس می‌کنم این فیلم به شدت فوری و ضروری است.»

رونان درباره بازی در نقش یک مادر گفت که او این نقش را مانند هر شخصیت دیگری بازی کرده است. او افزود که بازی در کنار هفرنان به شکلی طبیعی به دوستی بین آنها تبدیل شد و به دنبال ایجاد رابطه‌ای طبیعی و واقعی بود.

کلمنتاین نیز که نقش یک شخصیت متولد نیجریه را بازی می‌کند، گفت که این فیلم جنگ را از دید یک کودک به نمایش می‌گذارد و تجربه‌ای شخصی برای او به همراه داشت. مک‌کوئین نیز بر مسئولیت شخصی‌اش برای به تصویر کشیدن جنگ تأکید کرد و گفت: «من در حال پاکسازی راهی برای فرزندان خود و فرزندان همه هستم تا آینده بهتری داشته باشند.»

فیلم “Blitz” سومین فیلمی است که مک‌کوئین در جشنواره فیلم لندن افتتاح می‌کند و قرار است از اول نوامبر در ایالات متحده و انگلستان اکران شود و در تاریخ ۲۲ نوامبر بر روی Apple TV+ پخش شود.

در کنفرانس مطبوعاتی، مک‌کوئین از الیوت هفرنان تمجید کرد و او را یک “نابغه کوچک” نامید که تقریباً همه صحنه‌های خطرناک خود را انجام داده است.

رونان نیز افزود که کار با بازیگران جوان به گروه تولید یادآوری می‌کند چرا آنها این کار را انجام می‌دهند و شور و اشتیاق تازه‌ای در آنها ایجاد می‌کند.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا