سینمای جهان

کریستوفر نولان با فیلم جدیدش و احتمال حضور مت دیمون به یونیورسال بازمی‌گردد

پس از موفقیت "اوپنهایمر"، نولان فیلم جدیدش را در استودیو یونیورسال می‌سازد که احتمالاً مت دیمون در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، کریستوفر نولان با یونیورسال باقی می‌ماند و فیلم بعدی خود را در استودیوی اوپنهایمر آغاز خواهد کرد. مت دیمون، که در اوپنهایمر نیز نقش‌آفرینی کرده بود، در حال مذاکره برای بازی در این فیلم جدید است که قرار است در تاریخ 17 ژوئیه 2026 اکران شود. این خبر از سوی هالیوود ریپورتر تأیید شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گمانه‌زنی‌ها درباره زمان و مکان ساخت فیلم بعدی نولان شدت گرفته بود. نولان در اواخر سال 2020 پس از اختلاف با استودیوی قدیمی خود، برادران وارنر، که به دلیل پروژه جنجالی “پاپ‌کورن” رخ داد، از این استودیو جدا شد، اما اخیراً اعلام کرده بود که تمایل دارد دوباره با آنها همکاری کند.

این پروژه جدید برای یونیورسال یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، زیرا این استودیو نولان را برای اوپنهایمر به خدمت گرفت. این فیلم در گیشه جهانی فراتر از انتظارات عمل کرد و اولین جوایز اسکار نولان را برای بهترین کارگردانی و بهترین تهیه‌کننده کسب کرد. اوپنهایمر پنج جایزه دیگر نیز به دست آورد.

در حالی که اوپنهایمر در یک مزایده کاملاً کنترل‌شده توسط یونیورسال خریداری شد، این پروژه جدید مستقیماً به این استودیو رسید. اگرچه جزئیات این پروژه هنوز مخفی است، منابع اعلام کرده‌اند که این پروژه اقتباسی از سریال بریتانیایی “The Prisoner” از دهه 1960 نیست؛ موضوعی که نولان در دهه 2000 به آن فکر کرده بود.

استودیوی یونیورسال در این باره نظری نداده است.

فیلم سه‌ساعته اوپنهایمر درباره زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم، با بازیگران مشهوری مانند سیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور و امیلی بلانت همراه بود که مت دیمون نیز در این جمع حضور داشت. این فیلم در سطح جهانی 975 میلیون دلار فروش کرد و سومین فیلم بزرگ نولان در گیشه جهانی شد، پس از فیلم‌های بتمن “شوالیه تاریکی برمی‌خیزد” (1.084 میلیارد دلار) و “شوالیه تاریکی” (1.003 میلیارد دلار). این دستاورد بزرگ در حالی حاصل شد که موضوع فیلم به نظر نمی‌رسید که بتواند این تعداد تماشاگر را جذب کند.

نولان همچنان یکی از فیلمسازان نادری است که نامش به تنهایی می‌تواند تماشاگران را به سینما بکشاند و بازیگران محبوب را بدون امتیازات ویژه (بدون دستیار، بدون همراه) به سمت همکاری با او سوق دهد.

مانند اوپنهایمر، نولان این بار نیز نویسندگی فیلمنامه و تهیه‌کنندگی فیلم را به همراه شریک زندگی‌اش، اما توماس، برای شرکت Syncopy انجام می‌دهد. این فیلم سومین همکاری مت دیمون با نولان خواهد بود. او در سال 2014 در فیلم “میان‌ستاره‌ای” نیز نقش کوچکی اما مهم ایفا کرد.

 

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا