سینمای جهان

پیش‌نمایش آسیایی فیلم «گلادیاتور ۲» در جشنواره فیلم توکیو

فیلم «گلادیاتور ۲» در تاریخ ۵ نوامبر در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش در می‌آید، پیش از اکران آمریکایی.

به گزارش سینما شارپ، فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات اولین نمایش آسیایی خود را در ژاپن آغاز خواهد کرد. جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو اعلام کرد که این دنباله حماسی در تاریخ ۵ نوامبر در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد، بیش از دو هفته قبل از اکران در آمریکای شمالی که در آخر هفته جشن شکرگزاری در تاریخ ۲۲ نوامبر خواهد بود. این نمایش برای مهم‌ترین جشنواره فیلم ژاپن یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود، چرا که این جشنواره پیش‌تر به طور مرتب میزبان نمایش‌های اول هالیوود بود اما در دهه گذشته با تمرکز استودیوها بر گیشه پرفروش چین، این روند کاهش یافته بود.

هرچند ریدلی اسکات برای راه رفتن روی فرش قرمز این جشنواره در ژاپن حضور نخواهد داشت، اما بازیگران گلادیاتور ۲ برای پیش‌نمایش در توکیو حضور خواهند داشت. پاول مسکال، برای اولین بار به ژاپن سفر می‌کند تا در این مراسم گالا شرکت کند. او به همراه بازیگران همکارش دنزل واشنگتن، فرد هچینگر و کانی نیلسن و همچنین تهیه‌کنندگان داگلاس ویک و لوسی فیشر در این رویداد شرکت خواهد کرد.

جشنواره فیلم توکیو اعلام کرده که به منظور میزبانی از این فیلم ماجراجویی-اکشن از پارامونت پیکچرز، دسته جدیدی تحت عنوان «نمایش ویژه» ایجاد کرده است.

سازمان‌دهندگان این جشنواره در بیانیه‌ای اعلام کردند: «امیدواریم که این فیلم حضور چشمگیری در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو داشته باشد و به یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود.»

فیلم «گلادیاتور» اصلی که پنج جایزه اسکار را از آن خود کرد، به صورت جهانی ۴۶۵.۴ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که ژاپن با ۱۵.۵ میلیون دلار، بزرگ‌ترین بازار آسیایی این فیلم و هفتمین بازار بزرگ در جهان بود.

فیلم «گلادیاتور ۲» با فیلمنامه‌ای از دیوید اسکارپا بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط دیوید فرانزونی، داستان جدیدی را روایت می‌کند که بیش از یک دهه پس از وقایع فیلم اول می‌گذرد. پاول مسکال در این فیلم نقش لوسیوس وروس دوم، برادرزاده امپراتور کومودوس از فیلم اول، که واکین فینیکس نقش او را بازی کرد، ایفا می‌کند. پس از اینکه به بردگی کشیده می‌شود، لوسیوس به رم بازمی‌گردد تا این بار نه به عنوان یک حاکم، بلکه به عنوان یک گلادیاتور به دنبال انتقام و قدرت مبارزه کند. دنزل واشنگتن نقش ماکرینوس، یک قدرت‌طلب ثروتمند و دلال اسلحه را بازی می‌کند.

مدیر هنری جشنواره فیلم توکیو، شوزو ایچی‌یاما، در توضیح این انتخاب گفت: «گلادیاتور ۲ ترکیبی از بازیگران برجسته‌ای است که در اوج موفقیت خود هستند و با مقیاسی حتی حماسی‌تر از فیلم قبلی. افتخار داریم که «گلادیاتور ۲» را به عنوان نمایش ویژه خود به نمایش بگذاریم که بی‌شک یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال از سوی تماشاگران جهان است.»

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا