سینمای جهان

دنی ویلنوو: “بلید رانر 2049” ریسک‌پذیرترین فیلم دوران حرفه‌ای من بود

ویلنوو در جشنواره فیلم لندن از تجربه کارگردانی بلید رانر 2049 و چالش‌های آن سخن گفت و با برت گلدشتاین درباره کارنامه کاری خود صحبت کرد.

به گزارش سینما شارپ، دنی ویلنوو، کارگردان فیلم تل‌ماسه، در گفت‌وگویی صریح با برت گلدشتاین در جشنواره فیلم لندن درباره کارنامه کاری خود صحبت کرد.

این فیلم‌ساز کانادایی در رویداد Screen Talks با ستاره Ted Lasso در تالار رویال فستیوال لندن به بررسی عمیق دوران حرفه‌ای خود، مسیر رسیدن به هالیوود و اقتباس از رمان تل‌ماسه نوشته فرانک هربرت پرداخت.

ویلنوو همچنین توضیح داد که چرا بلید رانر 2049 (2017)، با بازی هریسون فورد و رایان گاسلینگ، یکی از «پرریسک‌ترین» فیلم‌های دوران حرفه‌ای او بوده است. او همچنین فیلم پلی‌تکنیک (2009) را به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های پرریسک خود معرفی کرد. او گفت: «در گذشته چندین فیلم علمی‌تخیلی بزرگ را رد کردم، چون حریص نبودم… اما بعد از سیکاریو احساس کردم که به اندازه کافی توانایی دارم تا پروژه‌ای مانند بلید رانر 2049 را پیش ببرم.»

او ادامه داد: «گفتم، “خُب، اگر یک فیلم بزرگ علمی‌تخیلی بسازم و همه چیز را به خطر بیندازم، این زیباست. ساخت دنباله‌ای برای فیلم مورد علاقه‌ام، راهی زیبا برای پایان دادن به کارنامه من است.”» این جمله ویلنوو باعث خنده حضار شد. «فکر می‌کردم خیلی رمانتیک است.» دنباله‌ی مورد تحسین منتقدان بلید رانر در نهایت بیش از ۲۷۰ میلیون دلار در گیشه آمریکا به دست آورد.

ویلنوو همچنین درباره نحوه کارگردانی این فیلم توضیح داد که در ابتدا برای ریدلی اسکات، کارگردان نسخه اول فیلم، برنامه‌ریزی شده بود. او گفت: «وقتی که Prisoners را می‌ساختم، یک روز جلسه را متوقف کردند و گفتند، “متأسفیم. ریدلی اسکات در اتاق کناری است. قرار است دنباله‌ی بلید رانر را بسازیم.” و من گفتم، “واو.”»

او ادامه داد: «بعد، زمانی که سیکاریو را می‌ساختم، تماسی دریافت کردم… ریدلی پرکارترین کارگردان است. وقتی من یک فیلم کارگردانی می‌کنم، ریدلی سه پروژه انجام می‌دهد. فکر می‌کنم که هریسون فورد از انتظار خسته شده بود.»

ویلنوو به برت گلدشتاین اعتراف کرد که پس از اتمام Prisoners و Enemy در همان هفته، از هالیوود ترسیده بود و نگران بود که این صنعت او را نابود کند. او گفت: «مطمئن بودم که هالیوود مرا نابود می‌کند و Prisoners هویت فیلم‌سازی مرا از بین می‌برد. بنابراین Enemy سلاح مخفی من بود… نمی‌خواستم دنباله‌ها بسازم، بلکه می‌خواستم فیلم‌هایم را کنترل کنم.»

اما او اضافه کرد که تجربه کار در هالیوود برای او بسیار خوشایند بود. «در آن زمان، Prisoners بهترین تجربه فیلم‌برداری زندگی من بود. من هرگز اینقدر مورد احترام قرار نگرفته بودم. همه چیز را که می‌خواستم به من دادند… این یک تجربه عالی بود و من چشیدم که ساختن یک فیلم با پول چگونه است.»

گلدشتاین در طول جلسه ۷۵ دقیقه‌ای بارها از ویلنوو تمجید کرد، به ویژه زمانی که درباره Arrival، تل‌ماسه و تل‌ماسه: بخش دوم صحبت کردند. ویلنوو درباره موفقیت تل‌ماسه: بخش دوم گفت: «ساخت دنیا بسیار زمان‌بر است. همیشه روزی وجود دارد که فکر می‌کنی بدترین روز زندگی‌ات است.»

ویلنوو همچنین تأیید کرد که صحنه مشهور سواری بر کرم در تل‌ماسه، ۴۴ روز زمان برای فیلم‌برداری نیاز داشت. او گفت: «این مثل نواختن سازی است که از کوک خارج است. اما یاد گرفتم… که همیشه می‌توان فیلم‌برداری مجدد انجام داد!»

جشنواره فیلم لندن از ۹ تا ۲۰ اکتبر برگزار می‌شود.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا