سینمای جهان

دنی ویلنوو درباره صحنه حماسی سوار شدن بر کرم‌های شنی در تلماسه 2 صحبت می‌کند

ویلنوو فاش می‌کند که برخی از صحنه‌های پیچیده سوار شدن بر کرم شنی گاهی تا یک هفته برای یک برداشت زمان می‌برد.

به گزارش سینما شارپ، دنی ویلنوو، کارگردان مشهور، در جریان یک گفت‌وگوی حرفه‌ای در جشنواره فیلم لندن BFI، درباره برخی از لحظات مورد علاقه‌اش از فیلم‌های خود صحبت کرد. در این رویداد، برت گلدستین، ستاره سریال تد لاسو، به گفت‌وگو با او پرداخت و لحظات طنز و خنده‌داری را در این گفت‌وگوی یک ساعته به وجود آورد.

ویلنوو در این صحبت‌ها صحنه حماسی سوار شدن بر کرم‌های شنی در فیلم تلماسه 2 را تجزیه و تحلیل کرد. او قبلاً گفته بود که فیلم‌برداری این سکانس ۴۴ روز به طول انجامید و به یک تیم مجزا به نام “یگان کرم” نیاز داشت.

ویلنوو گفت: «من متوجه شدم که با روشی که می‌خواستم این سکانس را فیلم‌برداری کنم، نمی‌خواهم هیچ سازشی انجام دهم. مهم‌ترین چیز در جلوه‌های بصری این است که چطور آن‌ها را فیلم‌برداری می‌کنی؟ و من می‌خواستم با نور طبیعی این کار را انجام دهم. متوجه شدم که فیلم‌برداری این صحنه‌ها ماه‌ها طول می‌کشد. هر برداشت بسیار پیچیده بود. هر برداشت گاهی نیم‌روز، گاهی یک روز و گاهی یک هفته برای یک برداشت طول می‌کشید، به‌خاطر پیچیدگی کار. اگر خودم این کار را انجام می‌دادم، هنوز هم در حال فیلم‌برداری بودم.»

یگان کرم توسط تانیا لاپوینت هدایت می‌شد، کسی که به‌گفته ویلنوو «کاملاً دیدگاه من را درک کرد.» او همچنین افزود: «او همسر من هم هست.»

تلماسه 2 به کارگردانی ویلنوو و با بازی تیموتی شالامی در نقش قهرمان داستان، پاول آترییدس، در مارس امسال به نمایش درآمد و با نقدهای تحسین‌برانگیز مواجه شد و توانست ۷۱۴ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کند.

هنگام اقتباس دنیای محبوب تلماسه هربرت برای پرده سینما، ویلنوو گفت که “کلیدواژه” اصلی او «زنان» بوده است. او افزود: «خواهران بنه جزریت را مهم‌ترین و جالب‌ترین بخش داستان یافتم، و هنگام اقتباس کردن، تو عملاً بخشی از داستان را می‌کشی. این یک عمل خشونت هنری است.»

اما فیلم‌های تلماسه اولین ورود ویلنوو به دنیای علمی‌تخیلی نبودند. او در سال ۲۰۱۷ فیلم بلید رانر 2049 را که دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ بود، کارگردانی کرد. ویلنوو به گلدستین گفت که همچنان این فیلم را یکی از “پرخطرترین” تصمیمات حرفه‌ای خود می‌داند.

ویلنوو با خنده گفت: «ساخت دنباله یکی از شاهکارهای ریدلی اسکات احتمالاً بدترین ایده‌ای بود که داشتم.» اما در نهایت تصمیم گرفت این پیشنهاد را بپذیرد، زیرا «ساخت دنباله فیلم مورد علاقه‌ام به‌عنوان پایانی بر حرفه‌ام، برایم بسیار رمانتیک بود.»

خوشبختانه، بلید رانر 2049 مسیر جدیدی برای ویلنوو باز کرد و او اکنون به‌عنوان یکی از پیشگامان فیلم‌سازان علمی‌تخیلی شناخته می‌شود و سومین فیلم تلماسه نیز در حال توسعه است. اگرچه ویلنوو در طول این گفت‌وگو درباره تلماسه 3 سکوت کرد، اما این فیلم بر اساس کتاب مسیحای تلماسه اثر فرانک هربرت ساخته خواهد شد که ۱۲ سال پس از وقایع اولین رمان او جریان دارد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا