سینمای جهان

زویی سالدانا: کار با استیون اسپیلبرگ ایمانم به هالیوود را بازگرداند

پس از تجربه ناخوشایند در دزدان دریایی کارائیب، همکاری با اسپیلبرگ در ترمینال نگاه زویی سالدانا به تولیدات بزرگ را تغییر داد.

به گزارش سینما شارپ، زویی سالدانا که با کارگردانان بزرگ هالیوود مانند جیمز کامرون و جی. جی. آبرامز همکاری کرده است، می‌گوید که استیون اسپیلبرگ بود که ایمان او به صنعت فیلم‌سازی را بازگرداند.

سالدانا در سال 2004 در فیلم کمدی-درام ترمینال به کارگردانی اسپیلبرگ و با بازی تام هنکس و کاترین زتا جونز حضور داشت. این فیلم بلافاصله پس از اولین تجربه بزرگ او در فیلم دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه ساخته شد. سالدانا در گفت‌وگویی در جشنواره فیلم لندن BFI، درباره تجربه ناخوشایند خود در دزدان دریایی کارائیب صحبت کرد و گفت که تقریباً باعث شد که او از کار دست بکشد.

او گفت: «پس از آن تجربه، فهمیدم که چه نوع افرادی را می‌خواهم برای همکاری انتخاب کنم. بازیگران و تیم فیلم‌سازی 99 درصد مواقع عالی هستند، اما اگر استودیو، تهیه‌کنندگان و کارگردان با مهربانی و دقت و توجه رهبری نکنند، یک تولید بزرگ می‌تواند به یک تجربه بد تبدیل شود و شما ممکن است تحت فشار قرار بگیرید. و من کمی این حس را تجربه کردم.»

در سال 2022، سالدانا در گفت‌وگویی با Entertainment Weekly درباره این تجربه گفت: «من بدون احساس خوبی از آن فیلم خارج شدم. احساس می‌کردم که در میان حجم بزرگ کار گم شده‌ام و این اصلاً برایم خوشایند نبود.» سال‌ها بعد، جری بروکهایمر، تهیه‌کننده فیلم، شخصاً از او عذرخواهی کرد.

خوشبختانه او بلافاصله پس از آن تجربه، فیلم ترمینال را در پیش داشت. او گفت: «من هشت ماه بعد با استیون اسپیلبرگ کار کردم و او ایمانم را به اینکه پروژه‌های بزرگ هم می‌توانند عالی باشند، بازگرداند.»

سالدانا به خاطر می‌آورد که در صحنه فیلم‌برداری احساس امنیت و آرامش داشته و اسپیلبرگ برای هماهنگی بین صحنه‌ها موسیقی پخش می‌کرد تا همه افراد تیم در هماهنگی کامل باشند. او در همین دوره با آثار نینو روتا، آهنگساز ایتالیایی آشنا شد و اسپیلبرگ به او گفت: «برای اینکه بدانی کجا هستی، باید بدانی از کجا آمده‌ای.»

ستاره فیلم‌های آواتار و نگهبانان کهکشان هم‌اکنون مشغول تبلیغ فیلم جدیدش به نام امیلیا پرز است. این فیلم به کارگردانی ژاک اودیار یک کمدی جنایی موزیکال است که داستان رهبر یک کارتل مواد مخدر به نام امیلیا را روایت می‌کند که از ریتا (با بازی سالدانا) می‌خواهد تا به او در ساختن مرگ ساختگی و انجام جراحی تطبیق جنسیت کمک کند. در این فیلم سلنا گومز، آدریانا پاز، مارک ایوانیر و ادگار رامیرز نیز بازی می‌کنند و این اثر به عنوان نماینده فرانسه برای جوایز اسکار در بخش فیلم بین‌المللی انتخاب شده است.

سالدانا درباره فیلم می‌گوید: «بله، در این فیلم زندگی یک فرد ترنس وجود دارد و این شخصیت‌ها در دنیایی تاریک و خطرناک حرکت می‌کنند، اما این پیام اصلی فیلم نیست. این فیلم داستان چهار زن است که در سفری برای یافتن خود واقعی‌شان، آزادی و عشق هستند.»

وقتی فیلم امیلیا پرز در جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد، سالدانا به همراه گاسکون، گومز و پاز برنده جایزه بهترین بازیگر شدند که به گفته سالدانا، «من واقعاً به آن نیاز داشتم.»

او افزود: «این نوع دیده شدن باعث شد متوجه شوم که چه مدت طولانی حس نامرئی بودن داشتم. من عاشق کارم هستم، اما گاهی فقط به یک نشانه نیاز داری که نشان دهد در مسیر درستی هستی.»

فیلم امیلیا پرز در تاریخ 13 نوامبر در نتفلیکس پخش خواهد شد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا