سینمای جهان

کارگردان «I, Robot» ایلان ماسک را به سرقت طرح‌هایش برای ربات تسلا متهم کرد

الکس پرویاس، کارگردان فیلم «I, Robot»، ادعا می‌کند که ایلان ماسک از طرح‌های او برای ربات، ون و خودروی جدید تسلا استفاده کرده است.

به گزارش سینما شارپ، روز پنج‌شنبه، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از مدل‌های جدید ربات‌ها و خودروهای خودران تسلا، از جمله سایبرکب و روبوان، رونمایی کرد. در این مراسم، ربات جدید تسلا به نام “اپتیموس” نیز حضور داشت که به حضار نوشیدنی سرو می‌کرد و با مردم تعامل داشت.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا ربات اپتیموس به صورت کاملاً خودکار عمل می‌کرد یا از راه دور کنترل می‌شد، اما یک نفر به طور قطع درباره منشأ این طراحی‌ها نظر داد. الکس پرویاس، کارگردان فیلم «I, Robot»، مستقیماً در شبکه اجتماعی ماسک (ایکس) شکایت خود را مطرح کرد و نوشت: «هی ایلان، میشه طرح‌هام رو برگردونی لطفاً؟»

پرویاس در پست خود، تصاویری از پلیس‌های خودکار فیلم «I, Robot» در کنار ربات اپتیموس، وسایل نقلیه آن فیلم در کنار روبوان تسلا، و خودروی آینده‌نگر فیلمش در کنار سایبرکب تسلا قرار داده بود.

فیلم «I, Robot» که در سال ۲۰۰۴ با بازی ویل اسمیت ساخته شد، در سال ۲۰۳۵ در آینده‌ای خیالی در شیکاگو اتفاق می‌افتد و از مجموعه داستان‌های علمی تخیلی ایزاک آسیموف الهام گرفته است. داستان حول محور یک کارآگاه (با بازی اسمیت) می‌چرخد که در تلاش است یک قتل پیچیده را که ممکن است توسط یکی از ربات‌های پلیس خودکار به نام سانی (با بازی آلن تودیک) رخ داده باشد، حل کند.

چنین عملی نباید ممکن باشد، زیرا تمام ربات‌ها در آینده تحت قوانین سه‌گانه رباتیک آسیموف عمل می‌کنند. قانون اول: یک ربات نباید به انسان آسیبی برساند. قانون دوم: یک ربات باید دستورات انسان‌ها را اجرا کند، مگر اینکه با قانون اول تضاد داشته باشد. و قانون سوم: یک ربات باید از خود محافظت کند، مگر اینکه با قانون اول یا دوم در تضاد باشد. اما نکته جالب این است که کارآگاه از ربات‌ها و قوانین عجیب آن‌ها متنفر است و همین موضوع باعث پیچیده شدن ماجرا می‌شود.

پرویاس بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم‌های «کلاغ» (نسخه ۱۹۹۴) و «شهر تاریک» (۱۹۹۸) شناخته می‌شود و اخیراً درباره هوش مصنوعی و صنعت فیلم در حساب پاترئون خود می‌نویسد. او همچنین در حال تولید یک فیلم علمی تخیلی جدید به نام «R.U.R.» است.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا